ماموریت بازگرداندن نام نیک بارکلیز بود، اما آیا رسوایی های جس استالی کار او را خنثی می کند؟

Iدر آگوست ۲۰۱۲، هنگامی که جس استالی با قایق بادبانی ۲۸ متری خود به نام Bequia در حال حرکت در سوئد بود، چندین تماس گرفت که او را ترک کرد. با این تصور که او در شرف تبدیل شدن به مدیر اجرایی بارکلی. این آمریکایی با مارکوس آگیوس، رئیس مستعفی بارکلیز، و جانشین او مذاکره کرده بود.

استالی در آن زمان برای این سمت کنار گذاشته شد و این کار را انجام نداد. برای سه سال دیگر به سمت بالاتر منصوب نشوید. در حالی که این به او زمان بیشتری برای قایقرانی داد، در سال ۲۰۱۵، او یک سفری انجام داد که شاید آرزویش را نداشت: برای دیدن مجرم جنسی محکوم شده و سرمایه دار رسوایی جفری اپستاین در جزیره خصوصی اش در دریای کارائیب.

این بازدید در مرکز رسوایی بود که هفته گذشته با استالی پس از دویدن روی شمشیر خود افتاد با تنظیم کننده های شهر لندن. اداره رفتار مالی (FCA) و اداره مقررات احتیاطی تحقیقات در مورد معاملات استالی با اپستین را آغاز کرده بودند. این سرمایه دار فقید که در سال ۲۰۱۹ در زندان درگذشت، زمانی که استالی شعبه بانکداری خصوصی جی پی مورگان را اداره می کرد مشتری بود، اما پس از خروج استالی از بانک و پس از محکوم شدن اپستین به خرید یک کودک خردسال برای روسپیگری در سال ۲۰۰۸، این دو مرد در تماس بودند.

سال گذشته زمانی که این تحقیق عمومی شد، استالی به خبرنگاران گفت: «بدیهی است که فکر می‌کردم او را به خوبی می‌شناسم، اما نمی‌شناسم. “با آینده نگری … من عمیقا متأسفم که با جفری اپستاین.”

یافته‌های تحقیقات هنوز منتشر نشده است، اما استعفای استالی نشان می‌دهد که تنظیم‌کننده‌ها از روابط او با این سرمایه‌دار رسوا راضی نبودند. > استالی قبلاً تصمیم گرفته است به جای پذیرش، قضاوت های تنظیم کننده را به چالش بکشد.

به معنای ورود استالی در سال ۲۰۱۵ بود برای نوید شروعی تازه برای بانک تحت محاصره. بارکلیز دو رئیس را در کمتر از چهار سال برکنار کرده بود، و سومی تحت بازجویی قرار داشت یک معامله با سرمایه گذاران قطری. برای احیای بانک سرمایه گذاری خود و احیای شهرت گسترده تر خود، به ویژه در پی رسوایی لیبور، به یک جفت دست با تجربه نیاز داشت.

جفری اپستاین و جس استالی حتی پس از محکومیت جفری اپستین دوستی داشتند جرایم جنسی. عکس: AP

استالی را وارد کنید که در آن زمان ۵۸ سال داشت و اولین فرد خارجی بود که تقریباً در یک دهه گذشته بارکلیز را رهبری می کرد. سابقه قوی او شامل ۳۰ سال کار در جی پی مورگان بود، جایی که او زمانی به عنوان جانشین معتبر رئیس جیمی دیمون شناخته می شد. استالی اعلام کرد که آماده و مایل است تصویر بارکلیز را پاک کند.

استالی در یادداشتی پس از آن گفت: «من به شدت احساس می کنم که باید به تقویت اعتماد به بارکلیز ادامه دهیم. انتصاب او او وعده “تحول فرهنگی” و پایان دادن به نوع رفتاری را داد که به رسوایی لیبور منجر شد و سلفش باب دایموند را مجبور به استعفا کرد. او گفت که می‌خواهد رابطه‌ای “همکاری، نه خصمانه” با نگهبانان سیتی ایجاد کند.

بارکلی به چیزی تبدیل شده است نویسنده فیلیپ اوگار یک “ماشین سرمایه داری تمام دریچه گاز” نامیده است – با ریشه های آن به عنوان یک بانک کواکر که ۳۰۰ سال قبل در خیابان لومبارد لندن تأسیس شد، فاصله زیادی دارد. جاه طلبی اعلام شده استالی این بود که “بارکلیز را به جایگاه واقعی خود بازگرداند – موفق، تحسین شده و مورد توجه همه”. اما استالی در شش سال ریاست اجرایی خود، سه بحث دیگر را به این ترکیب اضافه کرد و مسلماً بانک را ترک کرد که جراحات بیشتری نسبت به آنچه که می توانست التیام بخشد، پرستاری کند.

تحقیقات اپشتاین. اولین باری نبود که او با FCA وارد شد.

در سال ۲۰۱۸، استالی تقریباً ۶۵۰,۰۰۰ پوند جریمه شد و به دلیل داشتن تلاش کرد افشای نقاب یک افشاگر در سال ۲۰۱۶. مشخص شد که استالی امنیت داخلی بانک برای تلاش برای کشف نویسنده نامه هایی به هیئت مدیره با پرچم گذاری استخدام جدید که دوست سابق استالی در جی پی مورگان بود. حتی سرویس پست ایالات متحده ناخواسته برای ردیابی افشاگر استخدام شد، کسی که استالی می‌ترسید قصد دارد با سوء قصد به همکارش لکه دار کند.

این باعث شرمساری بانک شد. ، که اکنون باید سالانه در مورد نحوه برخورد خود با افشاگران به رگولاتورها گزارش دهد. سرمایه گذاران هم در مورد این حادثه و هم در مورد حمایت یکپارچه هیئت مدیره از استالی ابراز خشم کردند. جان مک فارلین، رئیس بارکلیز در آن زمان، گفت که مدیر اجرایی او فقط “اشتباه” کرده است.

 با باب الماس خارج بارکلیز HQ باب دایموند در سال ۲۰۱۲ به دلیل رسوایی لیبور مجبور به استعفا شد. عکس: دیلان مارتینز/رویترز

دومین جنجال در اواخر سال ۲۰۱۷ بروز کرد -equity-firm-jes-staley-kkr-whistleblower” title=”” data-link-name=”in body link”>استالی با حمایت از برادر خود باعث ایجاد شکاف بین غول سهام خصوصی KKR و Barclays شد. -قانون در یک اختلاف حقوقی پیچیده با خانه خرید. در حالی که استالی استدلال می کرد که به جای مدیر اجرایی بارکلیز، در یک ظرفیت شخصی درگیر است، این امر باعث تیرگی روابط بانک با یک مشتری قدیمی شد و نگرانی های بیشتری را در مورد اینکه چگونه مسائل خصوصی بر کار او تأثیر می گذارد، ایجاد کرد.

در پی این رسوایی ها، یکی از سهامداران تا آنجا پیش رفت که در مجمع عمومی سالانه بعدی اعلام کرد، به ویژه پس از رسوایی افشاگران، نقش استالی به عنوان مدیر اجرایی “به طور غیرقابل برگشتی خدشه دار شد”. سپس، جان مک فارلین، رئیس هیئت مدیره، پاشنه‌های خود را زیر و رو کرد و اصرار داشت که استالی «لایق استعفا نیست». فشار سیاسی که به طور بالقوه باعث استعفای بلندپایه می شود. علاوه بر این، استالی نسبت به جایگزینی دیاموند، آنتونی جنکینز، پیشرفت بهتری در چرخش بازوی بانکداری سرمایه‌گذاری گروه داشت.

استالی در چرخه بانکداری سرمایه‌گذاری قوی قرار داشت، که این چرخه را طی می‌کرد. به فشار دادن سود سال تا به امروز بانک در سپتامبر به بالاترین رقم تاریخ ۶.۹ میلیارد پوند رسید، اما با این وجود، تحلیلگران موفقیت او را در کمک به تقویت و تنوع بخشیدن به مدل بارکلیز ستوده اند.

جان کرونین از کارگزار سهام Goodbody می‌گوید: «مهم‌ترین اثری که او بر بارکلیز گذاشت، تبدیل آن به یک نیروگاه بانکداری شرکتی و سرمایه‌گذاری جهانی است. بارکلیز امسال از نظر درآمد بانکداری سرمایه گذاری از کردیت سوئیس پیشی گرفت و از سرمایه گذار فعال ادوارد برامسون که سال ها برای توقف فعالیت های بانکداری سرمایه گذاری خود تلاش می کرد، پیشی گرفت.

شهرت استالی بدون شک زیر سوال رفته است. در حالی که او به دیاموند و جنکینز در فهرست مدیران ارشد برکنار شده می‌پیوندد، فقط زمان – و نتیجه نبرد او با تنظیم‌کننده‌ها – تصمیم می‌گیرد که آیا او به خاطر آسیب رساندن یا بازگرداندن ثروت بارکلیز به یاد می‌آید.


منتشر شده

در

اخبار سیاسی, بین الملل, گردشگری

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *