مالیات صادرات تولیدکنندگان کوچک را با مشکل روبرو می‌کند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از استان اردبیل، حسین پیرموذن اظهار کرد: معادله‌ای مجهول بین صادرکننده و قانون بازگشت ارز وجود دارد که غیرقابل حل است و باعث تشکیل پرونده‌های مالیاتی بسیاری برای صادرکنندگان شده است و تولیدکنندگان کوچک را با مشکل جدی روبرو می‌کند.
وی افزود: اگر نتوانیم تعریف جامعی بین تولیدکنندگان و مالیات صادرات ایجاد کنیم در این صورت تولیدات اندک استان هم با مشکل مواجه شود.
رئیس اتاق بازرگانی استان اردبیل بیان کرد: قانون‌های ارزی برای شرکت‌های بزرگ پتروشیمی تصویب می‌شوند اما دامن‌گیر تولیدکنندگان و صادرکنندگان کوچک می‌شوند، رئیس بانک مرکزی قول داده بودند که صادرات زیر یک میلیون دلار معاف از مالیات باشند اما تا امروز این امر محقق نشده است.
 
وی تصریح کرد: قیمت کالای صادراتی در گمرک استان باید تصحیح شود، در حالی‌که در خارج از کشور نیاز به محصول سیب‌زمینی وجود دارد، سیب‌زمینی در انبار کشاورزان مانده است و این موضوع به‌خاطر مشکلات قانونی، قیمت کالا در گمرک و ضرورت بازگشت ارز بوده است.
پیرموذن همچنین درخصوص نقش عضویت ایران در اتحادیه اوراسیا گفت: عضویت موقت ایران در اتحادیه اوراسیا یکی از اقدامات مهم دولت است که می‌تواند در توسعه صادرات غیرنفتی کشور در شرایط کنونی بسیار تاثیرگذار باشد اما متاسفانه تا امروز از این ظرفیت استفاده خوبی نشده است‌ و باید تمهیدات مهمی در این رابطه اتخاذ شود.
وی گفت: درخصوص شهرک صنعتی مشترک ایران و آذربایجان تفاه‌منامه شهرک صنعتی مشترک نهایی شده است و با طرح در این جلسه و پس از دریافت نظر اعضای شورا طی یک هفته آینده در اردبیل به امضا طرفین می‌رسد.

۴۶


منتشر شده

در

اردبیل

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *