لزوم توجه به تحولات اجتماعی برای احیای گفتمان عفاف جنسی

به گزارش خبرنگار مهر، فاطمه قاسم پور استادیار مرکز تحقیقات زن و خانواده صبح امروز در همایش ملی الگوی مفهومی عفاف جنسی گفت: در حال حاضر شاهد ایجاد موج چهارم فمنیسم در جهان هستیم و ویژگی این موج نیز رواج مطالبات فمنیسم ها در فضای عمومی جوامع و فعالیت کنشگران آنان در فضای مجازی است.

وی با بیان اینکه میزان مطالبات جنسی و فمینیسمی در فضای مجازی در حال افزایش است، عنوان کرد: موضوع فمنیسیم آنلاین در کنار تغییر مفهوم بدن و تغییرات عفت جنسی در حال تبدیل زنان به سوژگی جنسی است. به طوری که فمنیسیم ها بدن را وسیله ای برای  مقابله با مردسالاری می دانند.

قاسم پور افزود: از سوی دیگر شاهد تلاش این گروه برای ترویج تفکر استقلال بدنی زنان هستیم و به دنبال آن گفته می شود که زنان با این حق می توانند بدن خود را به هر نحوی که می خواهند در فضای مجازی و سطح جامعه به نمایش بگذارند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر سوژگی جنسی زنان به برخی کشورهای اسلامی از جمله تونس نیز رسیده است و این امر نه تنها منجر به کاهش خشونت های جنسی علیه زنان نمی شود بلکه در حال به چالش کشیدن گفتمان عفت جنسی در جهان و حتی در کشور ما است.

قاسم پور در پایان تاکید کرد: اگر به دنبال احیای گفتمان جنسی هستیم نمی توانیم از جریانات، تحولات و پویش های اجتماعی غافل شویم.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *