لزوم تلاش برای جذب حداکثری جوانان

به گزارش خبرگزاری مهر، صبح امروز جلسه معارفه رییس جدید سازمان جوانان با حضور کریم همتی، رئیس جمعیت هلال احمر برگزار شد.

همتی در این جلسه با قدردانی از تلاش‌ها و زحمات علی حیدری نجات، گفت: در جمعیت هلال احمر افراد بسیاری منشا خیر و برکت بوده‌اند. هر کسی که در جایگاه‌ها و پست‌های مختلف جمعیت قرار می‌گیرد باید همه تلاش خود را برای تقویت اعتماد متقابل میان جمعیت و مردم انجام دهد. همه ما مدیران و مسئولان جمعیت باید تلاش کنیم وقتی سکان‌دار یک مسئولیت می‌شویم، به دور از حواشی زمینه‌های ایجاد تغییر و تحول را فراهم کنیم.

همتی گفت: مهم نیست که چه مدتی در مسئولیتی که پذیرفته‌ایم خدمت می‌کنیم، بلکه باید پاک دستی و تلاش مستمر را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار بدهیم.

رئیس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به اهمیت پویایی بیشتر در فعالیت‌های سازمان جوانان گفت: جمعیت هلال احمر همواره در حوزه جوانان با برگزاری اردوهای مختلف، برنامه‌های ورزشی، جذب جوانان در حوزه‌های دانشجویی و دانش‌آموزی، پویایی بسیاری داشت. اما مشکلات اقتصادی و معیشتی که در سطح جامعه به وجود آمد، این بخش را کمرنگ کرد. همه کسانی که به هلال احمر علاقه دارند نباید پیشرفت و توسعه فعالیت‌های حوزه جوانان را محدود کنند چرا که اینجا دروازه ورود به جمعیت هلال احمر است. اگر مراسمی در این حوزه برگزار می‌شود باید همه حواشی آن با توجه به هنجارهای جامعه سنجیده شود تا پیشرفت در این حوزه تداوم بیشتری پیدا کند.

وی تاکید کرد: دکتر گل‌فشان و همکارانش باید با ایجاد تعامل اثربخش با بخش فرهنگی نمایندگی ولی فقیه، بخش فرهنگی دانشگاه‌ها و وزارت آموزش و پرورش و نیز با طرحی جذاب‌تر مراسم، اردوهای فرهنگی و به ویژه برنامه‌های آموزشی حوزه جوانان، زمینه را برای جذب حداکثری جوانان علاقمند و توانمند به جمعیت فراهم کنند.

همتی افزود: باید شمار داوطلبان و جوانان ما در جمعیت بیشتر شود. اگرچه گفته می‌شود در جمعیت هلال‌احمر حدود ۲ میلیون داوطلب و جوان داریم، اما باید این عدد واقعی‌تر شود. چرا که ملاک ما باید حضور این افراد در صحنه فعالیت‌ها و برنامه‌های جمعیت باشد. این در حالی است که در عمل، شمار کمتری از این تعداد به صورت فعالانه در صحنه حضور دارند. بنابراین یکی از اهداف مسئولان جدید سازمان جوانان باید تلاش برای جذب حداکثری جوانان آماده و حاضر در صحنه باشد. با این وجود، همین حضور پرشور جوانان نیز نعمت بسیار بزرگی است که ما باید برای جذب و به روز شدن آنها تلاش کنیم.

خرد جمعی برای تصمیم‌گیری

محمد گل‌فشان رئیس جدید سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر نیز در این جلسه گفت: مبنای مدیریت ما بر اساس سیاست خرد جمعی خواهد بود. می‌خواهیم از مشورت همکاران پیشکسوت در این حوزه، جوانان و جوانان پیشکسوت به صورت حضوری و نیز در فضای مجازی استفاده کنیم تا با کمک هم نیازهای جامعه و جوانان را برآورده کنیم.

وی افزود: یکی از مهمترین شاخصه‌های توانمندی جمعیت‌های ملی، توانمندی جمعیت جوان است. اگر می‌خواهیم در سال‌های آینده خیرین و امدادگران کارآمد داشته باشیم، باید به جوانان امروزمان توجه بیشتری کنیم. چرا که قطعاً جوانان امروز ما خیران، داوطلبان و امدادگران آینده جمعیت هستند. تلاش می‌کنیم در بحث جذب، سازماندهی، آموزش، به کار گیری، نگهداشت و جذب حداکثری جوانان بیشتر فعالیت کنیم.

گل‌فشان با اشاره به تدوین نقشه راه جمعیت هلال‌احمر ادامه داد: امیدواریم با همکاری همه مسئولان جمعیت، نقشه راه جمعیت هلال احمر برای ۵ سال آینده را بر اساس اسناد بالادستی ۱۴۰۴ و بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری و توصیه‌های ایشان در حوزه جوانان تدوین کنیم. در این صورت می‌توانیم به اختصاص اعتبارات بیشتر و برگزاری برنامه‌های پربارتر برای جوانان در سال‌های آینده امیدوار باشیم.

رئیس سازمان جوانان به قدردانی از زحمات مسئولان پیشین سازمان جوانان به مهمترین برنامه‌های پیش روی این سازمان اشاره کرد و افزود: برنامه‌ها و فعالیت‌های مثبت بسیاری در سازمان جوانان انجام شده که قطعاً آنها را ادامه خواهیم داد. اما یکی از برنامه‌ها یی که به صورت جدی دنبال خواهیم کرد بحث ابتکارات و نوآوری‌های جوانان است. در دوره‌های گذشته و در زمان مسئولیت دکتر نوربالا، اعتبارات خاصی در بحث ابتکارات داشتیم. به این صورت که اگر هر جوانی ابتکار و طرح نویی ارائه می‌کرد با نظر مدیرعامل استان اعتباری به آن طرح تخصص پیدا می‌کرد. همین مسئله باعث ترغیب جوانان به نوآوری و همدلی بیشتر با جمعیت می‌شد. امیدواریم با همفکری هم این مورد را هم دوباره احیا کنیم.

وی تاکید کرد: یکی دیگر از مباحثی که به آن توجه ویژه خواهیم داشت، بحث ورزش جوانان است. همچنین آموزش و تقویت مهارت‌های امدادی، علمی، فنی و هنری جوانان و نیز فعالیت بیشتر جوانان در فضای مجازی با هدف جذب جوانان دیگر به فعالیت‌های بشردوستانه جمعیت هم در دستور کار قرار دارد.

منبع : مهرنیوز

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *