لزوم تعامل مدارس در برگزاری سفر اربعین دانش آموزان

به گزارش خبرنگار مهر سیداحمد میران، از مسئولین فرهنگی مجمتع آموزشی معلم در نشست دبیرخانه ایده ها و تجربیات آموزشی – تربیتی کانون مدارس اسلامی با محوریت اربعین گفت: مجتمع معلم در زمینه سفر اربعین کاروانی شامل ۲۰۰ نفر از فارغ التحصیلان، دانش آموزان و خانواده های آنها را همراه می کرد و موکبی با امکان بیش از هزار نفر را راه اندازی کرده بود.

وی گفت: یکی از اقدامات دیگر ما در این سفر راه اندازی اردوی جهادی در عراق بود. ما با نگاه امت اسلام و تقویت حکومت اسلامی که مدارس سنگردار آن هستند این اردو را به جریان انداختیم.

میران ادامه داد: یکی از اقدامات و ایده موکب ما اهدای هدایا به برخی موکب های عراقی به منظور ایجاد تعامل با افراد این کشور بود.

وی با بیان اینکه باید حضور در سفر اربعین با خانواده ها نیز کشیده شود، اظهار داشت: لازم است تا خانواده های دانش آموزان در هیئت های مدارس و سفرهایی همچون اربعین حضور داشته باشند تا بتوان تاثیر فرهنگی لازم را بر روی نوجوانان گذاشت.

مسئول فرهنگی مجمتع آموزشی معلم با بیان اینکه تعامل و مشارکت بین المللی میان دانش آموزان ایران و عراق یکی از خاصیت های این سفر است، اظهار داشت: مدیران مدارس باید نسبت به ایجاد ارتباط موثر دانش آموزان با نواجونان عراقی توجه کنند و کاروان های دانش آموزی را تقویت کنند.

میران با ارائه چندین پیشنهاد برای برگزاری سفر اربعین برای دانش آموزان اظهار داشت: ایجاد شبکه اشتراک گذاری مدارس و کاروان ها، حضور و تعامل مدارس دولتی با مدارس غیردولتی در این زمینه، برگزاری دوره های عراق شناسی برای مربیان و برگزاری کارگروه های ویژه برای دانش آموزان منطبق با گام دوم انقلاب می توان در تحقق اهداف مدارس اسلامی با محوریت اربعین موثر باشد.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *