لرستان نیازمند توسعه زیرساخت های فرهنگی، هنری و قرآنی

به گزارش خبرآنلاین از لرستان، «احمد حسین فتایی» تصریح کرد: بنا بر نقشه راه ترسیم شده در سال گذشته، موفق به ارتقاء سطح فعالیت های اداره کل در حوزه های فرهنگی، هنری و قرآنی شدیم که از آن جمله می توان به برگزاری جشنواره ملی موشن گرافیک آیات و حضور در بین کاندیداهای نهایی انتخاب پایتخت کتاب ایران با حضور شهرهای خرم آباد و کوهدشت اشاره کرد.

وی افزود: اجرای جشنواره ی اقوام در شهرستانهای مختلف استان و همچنین برگزاری انتخابات خانه مطبوعات استان در آذر ماه سال گذشته از دیگر اقدامات صورت گرفته در این حوزه است که ارتقاء توان استان در زمینه صنعت چاپ با افتتاح طرح توسعه دو چاپخانه در شهر بروجرد و یک چاپخانه در شهر خرم آباد را نیز باید به آن افزود.

فتایی در ادامه با اشاره به تلاش در جهت افزایش اعتبارات عمرانی این اداره کل در راستای گسترش فضاهای تخصصی، گفت: در سال گذشته شاهد افزایش ۳۰۰ درصدی اعتبارات عمرانی اداره کل بودیم، اما نیاز است با استفاده از ظرفیت مجمع نمایندگان استان این اعتبارات افزایش یابد چرا که لرستان به شدت نیازمند توسعه زیرساخت های فرهنگی و هنری است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان ابراز داشت: تالار مرکزی یا هزار نفره در مرکز استان، مهمترین پروژه عمرانی این حوزه است که متاسفانه در طی ده سال گذشته تنها ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و برای اتمام نیازمند ۷۰ میلیارد تومان اعتبار است که نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی می تواند در این راستا نقش بسیار مهمی را ایفا نمایند.

وی خاطر نشان ساخت: اختصاص اعتبارات لازم به ساخت مجتمع فرهنگی هنری شهرستان چگنی و تکمیل احداث هنرستان هنری خرم آباد از دیگر مطالبات مهم ماست که انتظار می رود با کمک منتخبین شهرستانهای خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی بتوانیم در راستای تکمیل و بهره برداری از آن گامهای مهمی برداریم.

فتایی در پایان افزود: در آخرین جلسه ی صورت گرفته با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، پیشنهادطرح اختصاص یک درصد از اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی دستگاه‌های اجرایی به حوزه فرهنگ از سوی استان لرستان مطرح گردید که امیدواریم باموافقت هیات وزیران مصوب گردد که در صورت تحقق می تواند گره گشایی بسیاری از کاستی های این حوزه باشد.

در بخش دیگری از این جلسه، مهرداد ویسکرمی؛ نماینده خرم آباد و چگنی در مجلس یازدهم با تاکید بر جایگاه ویژه فرهنگ در توسعه یک کشور، گفت: پرداختن به موضوعات اقتصادی و سیاسی نباید موجب فراموشی حوزه مهم فرهنگ شود و ریشه بسیاری از مشکلات امروز ما به همین موضوع باز می گردد.

وی تصریح کرد: لرستان دارای فرهنگی غنی و سرشار از ظرفیت های متنوع است که شاخص‌ترین آنها پایبندی به ولایت و حرکت در مسیر ائمه معصومین (ع)، دفاع از تمامیت ارضی کشور و سازش نکردن با بیگانگان است که در طول تاریخ نمود و ظهور ویژه ای داشته است.

ویسکرمی ادامه داد: در زمینه فعالیت های فرهنگی باید مردم را پای کار بیاوریم و گرچه اقداماتی صورت گرفته طی یک سال گذشته مطلوب بوده اما نیازمند حرکت بیشتر هستیم تا بتوانیم فرهنگ غنی لرستان را به خوبی به سایر نقاط کشور معرفی نماییم.

نماینده مجلس شورای اسلامی سپس با اشاره به اینکه فرهنگ نباید اسیر بازی های سیاسی باشد، ابراز داشت: سیاست زدگی در حوزه فرهنگ یکی از مهمترین چالش های استان طی سالهای گذشته بود که خوشبختانه در دوره جدید بسیار کمرنگ شده و انتظار می رود همانگونه که از نام این اداره کل پیداست، فعالیت های شما در جهت توسعه و تعالی اسلام باشد.

وی همچنین افزود: ما به دنبال فهم مشترک از مشکلات استان هستیم و در این مسیر باید از ظرفیت نخبگان و فرزانگان به خوبی استفاده شود تا بتوانیم خلاء های موجود را کاهش داده و در مسیر تعالی گام برداریم.

ویسکرمی سپس با تاکید بر لزوم تقویت فعالیت های حوزه قرآن و عترت، اظهار داشت: یکی از مهمترین مشکلات ما در این خصوص کمبود زیرساخت های تخصصی قرآنی و همچنین مشخص نبودن متولی مستقیم در امور قرآنی است که باعث موازی کاری های بسیاری شده که باید ساماندهی شوند

نماینده خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان ساخت: موضوعاتی که در حوزه فرهنگی، هنری و قرآنی نیازمند حمایت نمایندگان است را مدون نموده و در اختیار مجمع استان قرار دهید تا در راستای تحقق آنها برنامه ریزی لازم صورت پذیرد.

۴۸

منبع : خبر آنلاین


منتشر شده

در

لرستان

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *