«قصه‌های رمضان» در بوشهر تولید شد

«قصه‌های رمضان» در بوشهر تولید شد
«قصه‌های رمضان» در بوشهر تولید شد

هنرمند پیشکسوت استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: تولید مجموعه صوتی قصه‌های بومی بوشهر، یادآور آداب و رسوم گذشته این دیار است.

منصور بهرامی با بیان اینکه در حال حاضر عموم مردم زمان بیشتری را خانه به سر می‌برند اضافه کرد: «قصه‌های رمضان با گویش محلی و برگرفته از خاطرات دریانوردی که در کنار پدرم و رشد در خانواده‌ای دریایی جمع‌آوری کرده‌ام تولیدشده است.

بهرامی ادامه داد: درگذشته اکثر مردمی که در کنار ساحل سکونت داشتند دریانورد بودند و از این طریق امرار معاش می‌کردند و خاطرات، آداب و رسوم و قصه‌های خاص خود را نیز داشتند.

نویسنده و گوینده «قصه‌های رمضان» با اشاره به فعالیت‌های خود افزود: طرح نگارش و خوانش قصه‌های بومی بوشهر را در ابتدا از طریق صداوسیمای مرکز بوشهر شروع کرده و پس‌ازآن نیز تعدادی از قصه‌ها و داستان‌های خود را به چاپ رساندم.

بهرامی با اشاره به تولید مجموعه‌های اخیر خود اظهار داشت: پیش از این نیز مجموعه صوتی «قصه روزه‌ای‌های انقلاب» و «قصه‌های بهار» در حوزه هنری استان بوشهر منتشرشده است.

وی با اشاره به سنت‌های این دیار خاطرنشان کرد: خاطرات مختلفی به جز دریا در این دیار وجود دارد، مثل نخلستان‌ها که اهالی نخلستان و کشاورزها باید به بیان آن‌ها بپردازند.

بهرامی با اشاره به موضوعات «قصه‌های رمضان» گفت: روابط مردم در ماه مبارک رمضان، صمیمت بیشتر آن‌ها در هنگام افطار و هم‌سفره بودن مردم، رسم بیدار کردن مردم در هنگام سحر به نام «دم دم سحری» ترویج فرهنگ کمک به هم نوع و خیر و برکت این ماه از موضوعاتی است که در قصه‌های رمضان بیان‌شده است.

وی با اشاره به زمان پخش «قصه‌های رمضان» اظهار داشت: این قصه‌ها با موضوعات بومی و دریایی بوشهر در روزهای زوج ساعت ۱۷ از طریق سایت رسمی حوزه هنری، اینستاگرام و صفحه آپارات حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر منتشر می‌شود.


منتشر شده

در

بوشهر

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *