فیروزجا راهش را از شطرنج ایران جدا کرد/ حضور نصف و نیمه در روسیه!

فیروزجا راهش را از شطرنج ایران جدا کرد/ حضور نصف و نیمه در روسیه!

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات شطرنج قهرمانی جهان در دو بخش سریع و برق‌آسا از فردا چهارشنبه به میزبانی روسیه و در شهر مسکو آغاز شده و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت.

 قرار بود ایران با ۱۰ شطرنج‌باز در این دوره از رقابت‌ها حضور داشته باشد اما صادر نشدن مجوز اعزام برای تیم پسران و انصراف یکی از دختران، در نهایت منجر به حضور سه شطرنج‌باز کشورمان در مسکو شد؛ هیچ‌یک از این شطرنج‌بازان هم از ایران راهی مسابقات نشده‌اند!

سارا خادم‌الشریعه یکی از شطرنج‌بازان حاضر در مسابقات جهانی روسیه است. وی در روزهای گذشته در مسابقات سرعتی چین موسوم به جاده ابریشم حضور داشت و موفق به کسب جایگاه چهارم این رقابت ها شد. خادم الشریعه پس از پایان کارش در جاده ابریشم از همان چین به مسکو سفر کرد تا با حریفان جهانی اش دیدار کند. آتوسا پورکاشیان و میترا حجازی‌پور نیز دو ایرانیِ دیگر در مسابقات جهانی شطرنج هستند که به ترتیب از آمریکا و فرانسه راهی روسیه شده‌اند.

طبق اعلام فدراسیون شطرنج، مبینا علی‌نسب نیز یکی از ملی‌پوشان اعزامی به این رقابت‌ها بود اما وی با تصمیم شخصی، از سفر به روسیه و شرکت در مسابقات کناره‌گیری کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم سه نفره دختران ایران در حالی با این شرایط در مسابقات جهانی شطرنج شرکت می‌کند که تیم ۶ نفره پسران به دلیل در اختیار نداشتن مجوز اعزام، از این حضور بازماند.

قرار بود علیرضا فیروزجا، پوریا درینی، احسان قائم‌مقامی، پرهام مقصودلو، پویا ایدنی و محمدامین طباطبایی در قالب ترکیب تیم ملی شطرنج ایران در مسابقات قهرمانی سریع و برق‌آسای جهان شرکت داشته باشند اما این تیم موفق به کسب مجوز لازم برای اعزام از نهادهای داخلی نشد.

در این میان اما علیرضا فیروزجا راه خود را از ملی پوشان جدا کرد. وی که چند وقتی است به فرانسه رفته قرار است با پرچم فدراسیون جهانی(فیده) در این مسابقات حضور داشته باشد.

مسابقات شطرنج سریع و برق‌آسای قهرمانی جهان با یک میلیون دلار جایزه نقدی برگزار می‌شود.

منبع : مهرنیوز


منتشر شده

در

اخبار ورزشی, سایر ورزش ها

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *