فدرال رزرو آمریکا محرک کووید را متوقف می کند

ایالات متحده فدرال رزرو اعلام کرده است که برنامه محرک عظیمی را که به اجرا گذاشته است خاتمه می دهد. در آغاز همه گیری کووید-۱۹ در میان ترس از اینکه بانک مرکزی ممکن است مجبور شود به زودی نرخ بهره را برای کنترل تورم فزاینده افزایش دهد.

مقامات فدرال رزرو ماه ها در مورد اینکه آیا و چه زمانی باید برنامه‌های محرکی را که برای جلوگیری از بادهای معکوس اقتصادی ناشی از همه‌گیری ایجاد کرد، کاهش داد. آنها روز چهارشنبه اعلام کردند که شروع به کاهش ۱۵ میلیارد دلاری محرک در ماه خواهند کرد اما نرخ بهره را بدون تغییر باقی گذاشتند.

اما جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، همچنین هشدار داد که تورم “بیش از حد انتظار ماندگار بوده است”. در حالی که پاول گفت فدرال رزرو همچنان انتظار دارد که افزایش اخیر قیمت ها “گذرا” باشد، او افزود که “پیش بینی تداوم محدودیت های عرضه یا اثرات آنها بر تورم بسیار دشوار است”.

در مارس ۲۰۲۰، زمانی که همه‌گیری اقتصاد جهانی را متوقف کرد، فدرال رزرو اقدام به حمایت از اقتصاد ایالات متحده با کاهش نرخ بهره به نزدیک به صفر و شروع به خرید ۱۲۰ میلیارد دلار در ماه اوراق بهادار دارای پشتوانه خزانه داری و وام مسکن.

به نظر می‌رسد این ابتکار به ایالات متحده کمک کرده تا از یک فاجعه اقتصادی بالقوه بازگردد. نرخ بیکاری از بالاترین رکورد ۱۴.۷ درصد در آوریل ۲۰۲۰ به ۴.۸ درصد در سپتامبر کاهش یافته است.

اما اکنون بانک مرکزی با نگرانی هایی دست و پنجه نرم می کند که تلاش های محرک خود در کنار هم قرار گرفته است. با تزریق پول نقد از واشنگتن، تقاضای مصرف‌کننده سرکوب‌شده و تأثیر بی‌سابقه همه‌گیری بر زنجیره تامین جهانی، تورم را افزایش می‌دهد.

تورم سالانه در نرخی است که دیده نشده است. طبق آمار دولت ایالات متحده که ماه گذشته منتشر شد، در ۳۰ سال آینده. بر اساس آخرین هزینه‌های مصرف شخصی، سریع‌ترین افزایش از سال ۱۹۹۱ تاکنون.

افزایش هزینه سوخت نیز در حال افزایش است. قیمت‌ها و ایجاد بدبختی برای میلیون‌ها آمریکایی در حال تقلا برای پرداخت قبوض آب و برق خود هستند.

«ما مشکلاتی را که تورم بالا برای افراد و خانواده ها، به ویژه آن دسته از افراد ایجاد می کند، درک می کنیم. پاول گفت، با وسایل محدود برای قیمت‌های بالاتر برای کالاهای ضروری مانند غذا و حمل‌ونقل.

در یک کنفرانس مطبوعاتی از زمان و یا اینکه فدرال رزرو نرخ‌ها را افزایش خواهد داد، صحبتی نمی‌شود. برای مقابله با تورم، اما گفت که فدرال رزرو از ابزارهای ما به عنوان مناسب استفاده خواهد کرد riate” در صورتی که قیمت ها به افزایش خود ادامه دهند.

پاول و وزیر خزانه داری، جانت یلن، استدلال کرده اند که افزایش شدید قیمت ها با بهبود اقتصاد از تاثیر بی سابقه ای که داشته است، کاهش خواهد یافت. از همه گیری.

در ایمیل روزانه Business Today ثبت نام کنید یا Guardian Business را در Twitter در @BusinessDesk

دنبال کنید

بیانیه‌های فدرال رزرو پس از جلسه که به دقت بیان شده است، تورم بالا را به عنوان “عوامل گذرا” از آوریل توصیف کرده است. اما این روند بیش از آنچه که بانک مرکزی در ابتدا پیش بینی کرده بود ادامه داشته است.

در ماه اوت، پاول گفت که فدرال رزرو شاهد مقداری “اعتدال” در افزایش قیمت ها پس از همه گیری است و به آن اشاره کرد. بازار خودروهای دست دوم، جایی که قیمت ها به دلیل عدم تامین تقاضا از سوی مصرف کنندگان، قیمت ها افزایش یافته است.

“به نظر می رسد برای مثال، قیمت خودروهای فرسوده ثابت شده است. در واقع برخی از شاخص‌های قیمت در حال کاهش هستند، گفت. با این حال، قیمت خودروهای نو و دست دوم همچنان در حال افزایش است زیرا تولیدکنندگان همچنان با کمبود جهانی ریزپردازنده ها دست و پنجه نرم می کنند.

بیانیه فدرال رزرو قبل از انتشار ماهنامه ایالات متحده در روز جمعه منتشر شده است. گزارش مشاغل در سپتامبر فقط ۱۹۴۰۰۰ شغل جدید اضافه شد که بسیار کمتر از ۵۰۰۰۰۰ شغلی است که اقتصاددانان پیش بینی کرده بودند.

این گزارش در اواسط ماه جمع آوری شد، زمانی که نوع دلتا در آن بود. اوج آن گزارش مشاغل اکتبر به دقت مورد بررسی قرار خواهد گرفت تا ببینیم که آیا کاهش این نوع، استخدام بیشتر را تشویق کرده است یا خیر.


منتشر شده

در

اخبار سیاسی, بین الملل, گردشگری

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *