علی نژاد: کاراته گل سرسبد ورزش ایران است

به گزارش ایسنا، مهدی علی نژاد در حاشیه بازدید از تمرین ملی پوشان کاراته، گفت: بچه‌ها در راه کسب سهمیه‌های المپیک آماده حضور در کاراته وان اتریش می شوند و پس از آن نیز در آخرین مرحله لیگ جهانی در مراکش حضور خواهند داشت.

وی افزود: کاراته راه سخت و دشواری را برای کسب سهمیه پشت سر گذاشته  و خوشبختانه کاراته یکی از تیم‌هایی است که خیلی به آن در المپیک امید داریم و هم در بخش پسران و هم دختران می توانیم بدرخشیم.کاراته می تواند و این شایستگی را دارد که برای ورزش ایران در المپیک به مدال های بسیار خوبی برسد.

معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش درباره اقدامات وزارت ورزش برای جلوگیری از شیوع کرونا در بین ورزشکاران گفت: در اینباره  تابع نظرات مقامات مسئول هستیم اما خودمان نیز تمهیداتی را در نظر گرفتیم. مثلا قرار شد تیم ملی کاراته چند روز زودتر به اتریش بروند و از آنجا دیگر به ایران بازنگردند و در یک کشور اروپایی اردوی خود را پیگیری و از همان جا عازم مراکش شوند.شورای تامین استان تهران نیز بازی استقلال و ذوب آهن را بدون تماشاگر اعلام کرد. باید مقابله با این ویروس در ورزش نیز جدی گرفته شود و ما کاملا تابع تصمیمات مقامات مسئول هستیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا به حضور خود در مجامع بین المللی ووشو ادامه می دهد یا خیر گفت: مسئولیت هایی که دارم به شخصیت حقوقی من بازمیگردد و ارتباطی با جایگاه میدریتی ام ندارد. تا ۲۰۲۲ نایب رییس آسیا و تا ۲۰۲۳ نیز عضو هیات رییسه فدراسیون جهانی ووشو خواهم بود.

وی سپس در جمع ملی پوشان با تبریک به بهمن عسکری بابت کسب سهمیه گفت: امیدوارم سهمیه های کامل را بگیریم و در المپیک نیز به نتایج خوبی برسیم. خودم را جزو خانواده کاراته می‌دانم و از اینکه در جمع شما هستم خوشحالم. کاراته گل سرسبد ورزش ایران بوده و همیشه درخشیده است. در بحث های اخلاقی نیز همیشه سرآمد بوده است. اولین بار است که کاراته در المپیک حاضر می شود و این بهترین فرصت برای کاراته ایران به عنوان قدرت برتر جهان است تا در این رویداد بزرگ بدرخشد.

علی نژاد با اشاره به حمایت‌های وزارت ورزش از کاراته گفت: وزارت ورزش نه تنها ۱۰۰ درصد بودجه کاراته را داده بلکه ۵۰ درصد نیز بیشتر واریز کرده ایم. این بیشترین پرداخت در بین فدراسیون های ورزشی است چرا که پرداخت به بقیه بودجه فدراسیون ها ۸۰ درصد انجام شده و این یعنی کاراته حدود ۲ برابر بیشتر از سایر فدراسیون ها بودجه خود را گرفته است‌. این بخاطر نتایج درخشان کاراته است و امیدوارم شاهد درخشش کاراته در المپیک باشیم.

طباطبایی رییس فدراسیون کاراته نیز در این دیدار با تشکر از حمایت های وزارت ورزش گفت: هنوز بحث استخدام بچه ها حل نشده و حقوق بچه های مدال آور در بازی های آسیایی جاکارتا در صندوق حمایت نیز هنوز پرداخت نشده است.

علی نژاد نیز در پاسخ گفت: کار استخدام آقای گنج زاده حل شده و فقط گزینش مانده است. کار آقای پورشیب نیز حل خواهد شد. درباره بحث حقوق از صندوق قهرمانان نیز حتما با آقای ابطحی صحبت می کنم.

ذبیح الله پورشیب کاپیتان تیم ملی نیز ضمن قدردانی از حمایت‌های وزارت ورزش، خواستار پرداخت پاداش عقب افتاده ورزشکاران شد و افزود: ما زحمات زیادی کشیدیم و در مسابقات ورلد گیمز ۵ فینالیست داشتیم اما هنوز پاداش آن را نگرفتیم.

علی نژاد در پاسخ گفت: اگر آیین نامه وورلد گیمز برای اهدای پاداش پابرجا بماند پرداخت می کنیم درغیر اینصورت نمی توانیم پاداشی پرداخت کنیم.

حمیده عباسعلی عضو تیم ملی کاراته بانوان نیز گفت: بچه ها یک سال است با همه توان تلاش می کنند و امیدوارم در دو رویداد باقیمانده نیز بهترین نتیجه و سهمیه های المپیک را کسب کنیم.

انتهای پیام


منتشر شده

در

اخبار ورزشی

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *