طرح ملی اطعام مهدوی در سراسر استان کرمان آغاز شد

طرح ملی اطعام مهدوی در سراسر استان کرمان آغاز شد

طرح ملی اطعام مهدوی در سراسر استان کرمان آغاز شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در مراسم افتتاح آشپزخانه مهدوی در مرکز نیکوکاری هیئت متوسلین امام زمان (عج) شهر کرمان گفت: در قالب رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه که در نیمه شعبان مقام معظم رهبری در فرمایشات خود عنوان کردند حرکت جهادی از آن زمان در سراسر کشور آغاز شد و نهادها، ارگان‌ها، گروه‌های جهادی و مردم در کنار هم کمک‌های را به صورت‌های مختلف به سمت نیازمندان سرازیر کردند.

وی ادامه داد: در این زمینه کمیته امداد هم کارهای بسیار خوبی انجام داده و همچون گذشته که سفرهای افطاری را برای اطعام نیازمندان پهن می‌کرد امسال نیز این سفره‌های را گسترده‌تر کرده و این اطعام فقط مخصوص نیازمندان نیست بلکه همه کسانی که بر اثر بیماری کرونا آسیب دیده‌اند از این طرح بهره‌مند می‌شوند.

امام جمعه کرمان بیان کرد: در قالب طرح اطعام مهدوی امدادگران کمیته امداد در کنار نیروهای جهادی اقدام به پخت غذا و توزیع بین آسیب‌دیدگان می‌کنند که در شرایط فعلی کشور اقدام ارزشمندی است.

وی ادامه داد: امروز همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان این طرح ملی در سراسر استان آغاز شده است.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی بر لزوم مشارکت خیران در این طرح معنوی تاکید کرد و افزود: در نشستی که با حضور جمعی از مسئولان استان برگزار شد مقرر شد توزیع افطاری گرم محور کار کمیته امداد باشد و خیران و مردم نیکوکار می‌توانند برای مشارکت در این طرح کمک‌های خود تحویل کمیته امداد دهند.

وی تاکید کرد: باید توجه شود این کار خداپسندانه با سرعت، دقت و رعایت نکات بهداشتی انجام شود.

توزیع ۹۰ هزار پرس غذای گرم در مناطق محروم کرمان

یحیی صادقی، مدیرکل کمیته امداد استان کرمان نیز در این مراسم گفت: در قالب طرح اطعام مهدوی مقرر شد ۳۱۳ آشپزخانه در سطح کشور راه اندازی شود که سهم استان کرمان ۱۷ آشپزخانه بوده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه با استقبال خوبی که خیریه‌ها و مراکز نیکوکاری از این طرح داشتند ۴۹ مرکز طبخ غذا در سطح استان کرمان راه اندازی شده که با نظارت دانشگاه علوم پزشکی در حال طبخ غذا هستند که قبل از افطار بین خانواده‌های نیازمند و آسیب دیده از ویروس کرونا توزیع می‌شود.

صادقی گفت: پیش بینی می‌شود روزانه بیش از ۹۰ هزار پرس غذای گرم طبخ و در مناطق محروم شهر کرمان و شهرستان‌های استان توزیع شود.

وی ادامه داد امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا زمینه‌ای را فراهم کرده‌ایم تا خیلی از مردم که سال‌ها در ایام ماه مبارک رمضان در منازل و مساجد غذا طبخ و در بین خانواده، اقوام و نیازمندان توزیع می‌کردند امسال می‌توانند کمک‌های خود را در اختیار کمیته امداد قرار دهند که براساس نیت و نذری که دارند غذای گرم توزیع و بین نیازمندان توزیع می‌شود.

مدیر کل کمیته امداد استان کرمان ضمن اعلام آمادگی این نهاد برای جمع آوری کمک‌های خیران برای پخت و توزیع غذای گرم در بین نیازمندان افزود: خیران و مردم نیکوکار برای اهدا کمک‌های خود می‌توانند به دفاتر کمیته امداد در سراسر استان مراجعه و کمک‌های خود را تحویل این نهاد دهند.

همزمان با افتتاح نمادین این آشپزخانه، ۴۹ آشپزخانه در سطح استان افتتاح شد که با رعایت کامل نکات بهداشتی تا پایان ماه رمضان در قالب اطعام مهدوی غذای گرم طبخ و بین نیازمندان و اقشار آسیب‌دیده توزیع می‌کنند.


منتشر شده

در

کرمان

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *