طرح غربالگری پاکبانان شهرکرد به صورت روزانه انجام می‌شود

طرح غربالگری پاکبانان شهرکرد به صورت روزانه انجام می‌شود
طرح غربالگری پاکبانان شهرکرد به صورت روزانه انجام می‌شود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری  ،محمدرضا امیدی اظهار کرد: طرح غربالگری و تب سنجی کارگران و پاکبانان شهرداری شهرکرد به صورت روزانه توسط ۳ کارشناس مرکز بهداشت انجام می‌شود.
وی با اشاره به تدابیر اجرایی در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، افزود: به منظور حفظ سلامت نیروهای خدمات شهری و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، کارگران اپراتورهای خودروهای تخلیه زباله به لباس‌های مخصوص مجهز شدند.
امیدی با اشاره به زحمات شبانه‌روزی نیروهای خدمات شهری شهرداری، تصریح کرد: این افراد با تامین پاکیزگی معابر و حفظ بهداشت عمومی شهروندان با تعهد و مسئولیت اجتماعی خود در مقابل شیوع بیشتر این ویروس ایستادگی کرده و سهم خود را در کُند کردن زنجیره انتقال ویروس کرونا برعهده گرفته‌اند و شهرداری با ارج نهادن به سهم اجتماعی ارزشمند این افراد حفاظت سلامت آن‌ها را جزء وظایف خود می‌داند.
به گفته وی کلیه پاکبانان و نیروهای خدمات شهری نیز ملزم به استفاده از دستکش و ماسک هستند و بسته‌های بهداشتی از جمله ماسک و دستکش نوع ضخیم نیز به این افراد ارائه شده است.
امیدی با اشاره به دوره‌های آموزشی که برای این افراد برگزار می‌شود، ادامه داد: کلاس‌های آموزشی به صورت هفته‌ای یکبار برای آموزش به این افراد برگزار شده و تاکنون حدود ۵ هزار بسته‌های بهداشتی توسط خیرین به شهرداری اهدا و در اختیار نیروهای خدمات شهری قرار داده شده‌ است.
وی با اشاره به اقدامات خدمات شهری در رابطه با حوزه سلامت پاکبانان، خاطرنشان کرد: تامین ماسک، دستکش و ژل ضدعفونی‌کننده به‌ صورت یک روز در میان برای عوامل خدمات شهری، تهیه لباس ضدعفونی برای عوامل گندزدایی سطح شهر، برگزاری کلاس‌های آموزشی لازم جهت آشنایی و نحوه رفتار با پسماندهای مختلف عفونی، غیرعفونی و رعایت ضوابط بهداشتی در رابطه با پیشگیری از ویروس کرونا انجام می‌شود.
سرپرست شهرداری شهرکرد در پایان یادآور شد: با تدابیر اجرایی پیشگیری از شیوع ویروس کرونا خوشبختانه تا به امروز همه کارگران خدمات شهری در سلامت و صحت مشغول خدمات رسانی به شهروندان هستند.

۴۶

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *