طرح جامع مطالعات زلزله و سیل در قم تدوین می‌شود/شناسایی ۸ هزار نقطه بحرانی برای ضدعفونی

طرح جامع مطالعات زلزله و سیل در قم تدوین می‌شود/شناسایی ۸ هزار نقطه بحرانی برای ضدعفونی
به گزارش خبرآنلاین از قم، علی‌اکبر رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگاران به تشریح شرایط بحرانی حاکم بر شهر و کشور پرداخت و اظهار داشت: ستاد مدیریت بحران شهرداری قم باهدف کاهش آسیب در شرایط بحرانی و کمک‌رسانی به شهروندان از ۵ سال پیش تاکنون در کنار مردم بوده است.
مدیر مرکز پدافند غیرعامل و مدیریت و پیشگیری از بحران شهرداری قم با تأکید بر به‌روزرسانی تجهیزات و انجام اقدامات زیربنایی تصریح کرد: طرح جامع مطالعاتی زلزله و سیل در حال تدوین بوده و بر اساس مطالعات جدید موردبازنگری قرارگرفته است.
وی از تشکیل ستاد بحران در هر منطقه‌ها ریاست شهرداران مناطق خبر داد و خاطرنشان کرد: علاوه بر چهار کمیته اصلی ستاد مدیریت بحران در هر منطقه نیز ستاد بحران بر اساس نیازها و موقعیت منطقه در حال فعالیت بوده و مسائل و مشکلات به‌صورت مجزا نیز بررسی و رفع می‌شود.
رحیمی اقدامات ستطرح جامع مطالعات زلزله و سیل در قم تدوین می‌شود/شناسایی ۸ هزار نقطه بحرانی برای ضدعفونیاد بحران برای مبارزه با کرونا را قابل‌تقدیر خواند و بیان کرد: از نخستین جلسه ستاد بحران در استانداری و اعلام رسمی شیوع کرونا در شهر، ستاد بحران در شهرداری نیز تشکیل‌شده و برنامه جامع ضدعفونی و گندزدایی شهر آغازشده است.
مدیر مرکز پدافند غیرعامل و مدیریت و پیشگیری از بحران شهرداری قم از تشکیل ۱۰ کمیته برای مبارزه با کرونا خبر داد و افزود: ضدعفونی کردن تاکسی‌ها به‌صورت مستمر، استفاده از نقشه جی‌ای اس برای شناسایی عارضه‌های شهری و ضدعفونی کردن ۸ هزار نقطه بحرانی از اقدامات انجام‌شده است.
وی ادامه داد: گندزدایی معابر شهر و المان‌های شهری با ۴۰ دستگاه ماشین و همچنین حمل پسماندها بیمارستانی به‌صورت ویژه و دفن پسماندهای شهری بر اساس پروتکل‌های بهداشتی بخشی دیگر از  اقدامات انجام‌شده است.
مدیر مرکز پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم  از تهیه دستگاه زباله‌سوز برای شهر قم خبر داد و گفت: با پیگیرهای شهردار قم و رایزنی‌های انجام‌شده با سفیر چین یک دستگاه زباله‌سوز به‌زودی وارد قم شده و نصب و راه‌اندازی می‌شود.
۴۶

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *