طرح اطعام مهدوی در استان بوشهر آغاز شد

طرح اطعام مهدوی در استان بوشهر آغاز شد
طرح اطعام مهدوی در استان بوشهر آغاز شد

به گزارش خبرآنلاین از بوشهر ؛احمد لطفی گفت :  قرار است در قالب این طرح ۴۰ هزار سبد غذایی در بین نیازمندان زیر پوشش کمیته امداد توزیع شود که ارزش هر سبد ۲۰۰ هزار تومان شامل برنج، پنج کیلو شکر، رب گوجه فرنگی، ماکارونی و روغن است.

وی بیان کرد: این سبدهای غذایی در مجموع به ارزش هشت میلیارد تومان با همت خیران و نیکوکاران در استان تهیه و در اختیار ۱۰۰ درصد خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد قرار می‌گیرد که تاکنون ۲۵ هزار سبد غذایی تامین شده‌است.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر اضافه کرد: تلاش شده با توجه به شرایط ایجاد شده در اثر شیوع ویروس کرونا نیاز معیشتی خانواده‌های زیرپوشش این نهاد حمایتی و سایر خانواده‌هایی که دچار مشکل شدند، برطرف شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه امسال امکان برگزاری برنامه‌های تجمعی در حسینیه‌ها وسفره‌های اطعام وجود ندارد برنامه‌ریزی شده غذای گرم پخته و قبل از افطار توزیع شود در همین ارتباط ۵۰ آشپزخانه در مناطق مختلف شهری و روستایی استان راه‌اندازی شده که قرار است در ماه مبارک رمضان روزانه ۱۵ هزار دست غذا با شرایط بهداشتی پخته و به شکل خانه به خانه توزیع شود.

لطفی تاکید کرد: در گذشته افراد خود اقدام به برپایی سفره‌های اطعام می‌کردند اما امروز به دلیل شرایط پیش آمده ناشی از شیوع ویروس کرونا امکان این کار وجود ندارد اما تلاش شده با پخت غذای گرم اطعام تعطیل نشود.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر گفت: مردم می‌توانند با ایجاد ارتباط با دفترهای ۱۹ گانه کمیته امداد و ۱۰۰ مرکز نیکوکاری استان کمک‌های خود را در زمینه تامین کالاهای سبد غذایی ارائه کنند.

وی در باره  پویش من یک حامی هستم گفت: در اجرای این پویش قرار است امسال ۶هزار خیر و حامی در قالب طرح اکرام در استان جذب و به شبکه ۳۰ هزار نفری حامیان ایتام استان اضافه شوند.

لطفی ادامه داد: سال گذشته خیران و حامیان استان ۱۹ میلیارد تومان به معیشت، آموزش، اشتغال، مسکن، تامین جهیزیه و برنامه آموزشی نزدیک به هفت هزار کودک یتیم و فرزند محسنین زیر پوشش کمیته امداد استان بوشهر کمک کردند.

وی اضافه کرد: هم استانی‌های نیکوکار می‌توانند با شماره‌گیری کد دستوری #۱*۰۷۷*۸۸۷۷* به شکل آنلاین کمک‌های خود را به خانواده زیر پوشش ارائه دهند.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر یادآور شد: در قالب طرح جذب یک میلیون حامی در کشور سهم استان بوشهر جذب ۱۶ هزار حامی بود که این استان توانست ۱۴ هزار نفر را تاقبل از ماه رمضان جذب و استان در این پویش امسال اول شد.

وی یادآور شد: همچنین امسال همزمان با میلاد کریم اهل بیت ۵۰ واحد مسکونی با کمک خیران و گروه‌های جهادی احداث و تحویل ایتام زیر پوشش قرار می‌گیرد.

لطفی گفت: سال گذشته در قالب توافقنامه کمیته امداد و استانداری بوشهر یکهزار واحد مسکونی احداث و به مددجویان تحویل و ۷۰۰ واحد مسکونی مورد توافق با سپاه نیز ۵۳۰ واحد احداث و در نیمه شعبان به مددجویان تحویل شده‌است این واحدها ۵۰ متری با هر کدام ۵۰ میلیون تومان اعتبار احداث شده‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: علاوه بر خانوارهای زیر پوشش کمیته امداد تاکنون هفت هزار و ۵۰۰ خانوار نیازمند که در اثر شیوع ویروس کرونا در استان آسیب دیدند که از بسته‌های معیشتی ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان براساس بعد خانوار به این افراد اهدا می‌شود.

لطفی اضافه کرد: افزون براین همچنین تاکنون قرارگاه همدلی و مساوات که از سوی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در استان راه‌اندازی شده است نیز  ۳۵ هزار خانواده شناسایی شده که زیر پوشش کمیته امداد قرار ندارند و بر اثر شیوع ویروس کرونا دچار مشکلات اقتصادی و معیشتی شده‌اند که به ازای هر خانواده مبلغی بین ۲۰۰ تا ۶۰۰هزار تومان پرداخت می‌شود.

وی یادآور شد: همچنین امسال برای ایجاد اشتغال مددجویان زیر پوشش کمیته امداد ۵۰۰ پنل خورشیدی که هر کدام پنج کیلو وات برق تولید می‌کنند برای ۵۰۰ خانواده تامین شده‌است.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر گفت: همچنین ۴۰ میلیون تومان اعتبار برای راه‌اندازی هریک از این پنل‌های خورشیدی در نظر گرفته شده‌است.

وی ادامه داد: امسال به صورت سرجمع ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار از محل منابع اشتغال برای ایجاد سه هزار شغل پیش‌بینی شده‌است.

۴۸


منتشر شده

در

بوشهر

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *