ضرورت توجه به اقتصاد فرهنگ و هنر در سال جهش تولید

ضرورت توجه به اقتصاد فرهنگ و هنر در سال جهش تولید
ضرورت توجه به اقتصاد فرهنگ و هنر در سال جهش تولید

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا علیزاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فعالیت‌های فرهنگی و هنری خوبی در چند سال اخیر در استان انجام شده و همچنین رویدادهای متنوعی را به خصوص در حوزه هنر شاهد بودیم و در این راستا تمامی برنامه‌های هنری پیش بینی شده اداره کل محقق شده است.

وی با بیان این مطلب که وجود تحریم‌ها موجب ایجاد فرصت می‌شود، بیان داشت: امروزه شاهد هستیم که دنیا به واسطه شیوع ویروس کرونا شرایط سختی را تحمل می‌کند اما کشور ما با توجه به تجربه تحریم‌های متفاوت، توانسته استقلال خود را در همه زمینه‌ها حفظ کند لذا توانسته است در بحث کرونا بهتر عمل کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی شمال استان کرمان اظهار داشت: از اسفند سال گذشته که با شیوع این ویروس سبک زندگی مردم دچار تغییراتی شده است، این تهدید را تبدیل به فرصت کرده ایم و هر کسی متناسب با شرایط موجود، فعالیت‌های خود را انجام داده است.

وی تصریح کرد: این شرایط خاصی که کشور درحال تجربه کردن آن است، در بخش نشاط فردی و اجتماعی بیش از هر چیز اهمیت فعالیت‌های هنری و فرهنگی را نشان می‌دهد چراکه مصادیق این فعالیت‌ها را به خصوص در فضای مجازی در قالب فیلم، کاریکاتور و تولیدات مختلف فرهنگی و هنری مشاهده می‌کنیم لذا اصحاب فرهنگ و هنر در خط مقدم فرهنگ سازی و اطلاع رسانی هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با اشاره به اینکه در این ایام به همگان نشان داده شد که فعالیت‌های هنری تعطیلی ندارد و کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در این زمینه نقش مؤثری دارند، اظهار کرد: در فضای مجازی نیز فعالیت‌های فرهنگی و هنری با قوت ادامه پیدا کرد و در قالب‌های گفتگو، جشنواره‌ها، فراخوان و غیره برگزار می‌شود؛ لذا می‌طلبد خود را با شرایط موجود وفق داده و متناسب با این فضا کار کرد.

وی با بیان این مطلب که باید در این شرایط فعالیت‌های هنری به فضای مجازی سوق داده شود و از ظرفیت‌های فضای مجازی و حقیقی استفاده کرد، عنوان کرد: در سال جهش تولید باید به اقتصاد فرهنگ و هنر توجه کرد تا شاهد شکوفایی هرچه بیشتر این حوزه باشیم.

علیزاده اضافه کرد: مسئله زیرساخت‌ها، واگذاری دولت الکترونیک و شاخص‌های عمومی از جمله مباحثی هستند که باید به آنها پرداخته شود.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *