صدور مجوز آغاز اردو، تمرین و مسابقه برای ۲۰ رشته ورزشی

صدور مجوز آغاز اردو، تمرین و مسابقه برای ۲۰ رشته ورزشی

به گزارش خبرنگار مهر، ۷ ماه از فراگیری کرونا در کشور می گذرد و بخش های مختلف همچنان درگیر بحران این ویروس هستند. ورزش این قضیه مستثی نیست اگرچه طی هفته های گذشته بر اساس درخواست های مطرح شده از سوی مسئولان رشته های مختلف و بررسی صورت گرفته بر روی وضعیت این رشته ها، مجوزهایی برای آغاز به کار فعالیت ها و برنامه ها در برخی از آنها صادر شده است.

مجوزهای صادر شده حاصل پروسه ای است که از طرح درخواست توسط فدراسیون ها آغاز می شود و بعد از بررسی در فدراسیون پزشکی ورزشی و ستاد مقابله با کرونا در ورزش در اختیار وزارت بهداشت قرار می گیرد تا نظر کارشناسان این وزارتخانه بر روی آنها اعمال شود.

بدین ترتیب تا به امروز در مجموع برای ۲۰ رشته ورزشی مجوز فعالیت صادر شده است. البته ماهیت مجوز صادر شده برای رشته های مختلف، یکسان نیست. بعضا مجاز به برگزاری اردو در رده ملی شده اند و بعضا هم فقط اجازه فعالیت برای برگزاری مسابقه و لیگ را دارند.

۲۰ رشته ای که مجوز آغاز اردو، تمرین و مسابقه برای آنها صادر شده به این شرح است:

* دوومیدانی: اردو – برگزاری لیگ
* تنیس: اردو – مسابقه
* بدمینتون: اردو – مسابقه
* هندبال: اردو
* چوگان: تمرین – مسابقه
* قایقرانی: اردو – مسابقه
* گلف: اردو – مسابقه
* دوچرخه سواری: اردو – مسابقه
* سوارکاری: تمرین – مسابقه (به استثنای کورس)
* اسکواش: اردو – تمرین
* کشتی: اردو
* تکواندو: اردو – تمرین – مسابقه (پومسه)
* کاراته: تمرین – مسابقه (کاتا)
* تیروکمان: اردو، تمرین، مسابقه
* والیبال: مسابقه- تمرین
* بوکس: اردو
* وزنه برداری: اردو – مسابقه
* کوهنوردی: صعودها – کلاس های آموزشی
* ووشو: مسابقه (تالو)
* انجمن های ورزشی: تمرین – ورزش های هوایی

فرهاد مرادی دبیر ستاد ملی مبارزه با کرونا در ورزش در گفتگو با خبرنگار مهر با تایید این مطلب گفت: تمام مجوزهای صادر شده به شرط رعایت پروتکل های بهداشتی است. مسئولان هر رشته موظف هستند پیش از آغاز اردو، تمرین یا مسابقات خود شرایط قرنطیه را مهیا کرده، از شرکت کنندگان تست PCR گرفته و در طول اجرای برنامه هم موارد بهداشتی را مطابق با استانداردهای وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا رعایت کنند.

وی تصریح کرد: علاوه بر این حضور حداقلی نفرات و متمرکز بودن اردو از دیگر شروطی است که برای صادر شدن مجوز فعالیت لحاظ شده است.

مرادی خاطرنشان کرد: درخواست هایی که از طرف فدراسیون ها برای شروع به کار دریافت می شود پس از بررسی های اولیه در وزارت بهداشت و طی نشست با حضور معاون این وزارتخانه و معاون وزیر ورزش مورد بررسی تکمیلی قرار گرفته و تصمیم گیری در مورد آنها اتخاذ می شود.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در ورزش همچنین در مورد برنامه احتمالی برای فعالیت های ورزشی طی هفته های آینده گفت: همه چیز به وضعیت کرونا بستگی دارد. اگر شاهد سیر صعودی این ویروس باشیم ناچار به اعمال محدودیت های بیشتر خواهیم بود اما اگر شرایط مهیا باشد، مجوز فعالیت را برای دیگر رشته ها و فدراسیون ها هم صادر می کنیم.

منبع : مهرنیوز

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *