صالحی امیری: ۱۰۰ دیدار بین المللی برای جلب حمایت از ایران داشتم

به گزارش خبرنگار مهر، سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک امروز دوشنبه در اولین نشست خبری خود در سال جاری که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، پیرامون سیاست های این کمیته پیرامون المپیک توکیو و تعویق یک ساله ایجاد شده در زمان برگزاری این بازی ها و همچنین برنامه های پیش رو توضیحاتی داد.
وی در آغاز صحبت های خود گزارشی از عملکرد کمیته ملی المپیک درسال گذشته اراه کرد و گفت: در سال گذشته استراتژی خود را بر اساس یک استراتژی ۱۵ محوری دنبال کردیم. امسال هم تداوم برنامه های سال قبل را خواهیم داشت.
وی ادامه داد: بحث انسجام و همدلی میان نهادهای ورزشی اولین نکته ای بود که به آن تاکید داشتیم. در حال حاضر میان ارکان ورزش یعنی وزارت ورزش، دو کمیته ملی المپیک و پارالمپیک، فدراسیون ها و رسانه ها انسجام گذاشتیم. اصل را دوری از حاشیه قرار دادیم و مبنا را بر این گذاشتیم که شرایطی ایجاد کنیم تا هیچ حاشیه ای نداشته باشد.
رئیس کمیته ملی المپیک تشکیل ستاد عالی را در راستای ایجاد تک صدایی در مدیریت ورزش قهرمانی عنوان کرد و با یادآوری اینکه اولین جلسه این ستاد فردا سه شنبه برگزار می شود، گفت: هدف از تشکیل این ستاد، سیاست گذاری واحد در ورزش است. طی دو سال گذشته این مسیر پاسخ داد. برای بازی های آسیایی، المپیک آرژانتین و المپیک توکیو در این ستاد اهداف را دنبال کردیم.
صالحی امیری دیپلماسی ورزشی را دیگر برنامه اجرا شده از سوی کمیته ملی المپیک طی سال گذشته عنوان کرد و گفت: حدود ۱۰۰ دیدار با مقامات ارشد ورزشی اعم از کمیته بین المللی المپیک و فدراسیون های جهانی داشتم و سعی کردم مواضع ایران را مشخص و حمایت های لازم را داشته باشیم. سعی داشتیم فشارهای کاذب مانند فشاری که از سوی فدراسیون جهانی جودو وارد بود را کم کنیم. رئیس این فدراسیون به دنبال یک هدف سیاسی برای تعلیق جودو ایران بود اما سعی کردیم با دیدارهای مختلف از حقانیت جودو و ورزش ایران دفاع کنیم و تعلیق را بشکنیم.
وی تاکید کرد: دادگاه تصمیم گیری ۲۰ فروردین ماه بود و تا اطلاع ثانوی به تاخیر افتاد.
رئیس کمیته ملی المپیک مروری هم بر وضعیت مالی این در سال گذشته با توجه به شرایط اقتصادی کشور داشت. وی گفت: با وجود همه محدودیت ها و به واسطه برخی اقدامات مانند جذب اسپانسر، به هدف گذاری بودجه ای رسیدیم طوری که صد درصد بودجه فدراسیون ها را پرداخت کردیم. ضمن اینکه کمک های خارج از بودجه مصوب هم داشتیم.
وی با بیان اینکه باور داریم نیاز فدراسیون ها بیش از بودجه ای است که در اختیارشان گذاشته شد، به شفاف سازی کمیته ملی المپیک در این زمینه اشاره کرد و اینکه این کار می تواند مسیر را برای اعتماد سازی هموار کند.
صالحی امیری در این زمینه گفت: باید طی دو سال گذشته این مسیر را طی می کردیم. در سال پیش رو هم شفاف تر از همیشه عمل خواهیم کرد.
ادامه دارد….

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *