شهرستان سامان امسال میزبان همایش ملی عمان سامانی است

شهرستان سامان امسال میزبان همایش ملی عمان سامانی است
شهرستان سامان امسال میزبان همایش ملی عمان سامانی است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری به نقل از  روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی  استان ، ابراهیم شریفی  در جلسه بررسی مراکز فرهنگی شهرستان سامان افزود: با برطرف شدن شیوع ویروس کرونا، این برنامه قابلیت اجرایی پیدا می‌کند و تا آن زمان مقدمات اجرای این همایش فراهم می‌شود.
وی، با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی و هنری سامان، تصریح کرد: این شهرستان ادیبان و فرهیختگانی شناخته شده‌ای دارد، که معرفی این ذخایر، برنامه‌ریزی بلندمدتی را می‌طلبد.
شریفی، توسعه زیرساخت‌های فرهنگی شهرستان سامان را از دیگر اولویت‌های این شهرستان عنوان کرد و گفت: شکوفایی استعدادهای هنری نیازمند توسعه زیرساخت‌های فیزیکی است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به روند تکمیل فرهنگسرای شهرستان سامان بدون ذکر زمان تکمیل این طرح، خاطر نشان کرد: محدودیت‌های اعتباری مانع تسریع در تکمیل این طرح شده است.
شایان ذکر است میرزا نورالله عمان سامانی ملقب به تاج‌الشعراء از شعرای بنام نیمه دوم سده سیزدهم و اوایل سده چهاردهم هجری اهل شهر سامان استان چهارمحال و بختیاری است که از آثار این شاعر نامی می‌توان به گنجینه‌الاسرار، معراج‌نامه، مخزن الدرر و دیوان شعر اشاره کرد.
مقام معظم رهبری «مد ظله العالی» در سفر به چهارمحال و بختیاری از این شاعر به نیکی یاد و بر ضرورت تبیین این شخصیت برای نسل جوان تأکید کردند.
گفتنی است ،مرکز شهرستان سامان در ۲۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

۴۶

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *