شهرداری یزد پیشگام استفاده از آسفالت بازیافتی در کشور

شهرداری یزد پیشگام استفاده از آسفالت بازیافتی در کشور
شهرداری یزد پیشگام استفاده از آسفالت بازیافتی در کشور

محسن عباسی هرفته در حاشیه جلسه شورای شهر یزد در جمع خبرنگاران به معرفی پروژه آسفالت بازیافتی شهرداری یزد و مزایای آن پرداخت و اظهارکرد: عملیات بازیافت آسفالت اجمالا شامل برداشت رویه فرسوده موجود، شکستن و دانه بندی مجدد آن و اضافه کردن مقدار محدودی قیر برای احیا آن است که موجب می شود مجددا نخاله های آسفالتی قابلیت استفاده پیدا کنند.
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر یزد افزود:این کار به لحاظ اقتصادی بسیار مقرون به صرفه و به لحاظ زیست محیطی یک اقدام مثبت بنیادین محسوب می شود.
وی براورد صرفه جویی اقتصادی تعمیر روسازی مجدد معابر با آسفالت بازیافتی را نسبت به روسازی و زیرسازی مجدد معابر تا هشتاد درصد به لحاظ ریالی دانست که عدد قابل توجهی است.
عباسی هرفته گفت: پروژه آسفالت بازیافتی اتفاق مثبت و گامی بزرگ در کشور محسوب می شود که یزد پیشگام آن شده است؛ چرا که از تولید حجم انبوه نخاله های آسفالتی در شهرها جلوگیری و قیر کمتری مصرف می کند.
عضو شورای اسلامی شهر یزد اضافه کرد: از زمان شروع به کار شورای پنجم حتی یک کیلو نخاله آسفالتی دور ریخته نشده است و این مهم در حفظ محیط زیست و کاهش ابتلا شهروندان به برخی بیماری ها بسیار موثر است.
وی تاکید کرد: از اردیبهشت ماه سال جاری جنبشی در آسفالت شهر با آسفالت بازیافتی خواهیم داشت و بخش های قابل توجهی از معابر و پیاده راه ها با آسفالت بازیافتی پوشش داده خواهند شد.

۴۶


منتشر شده

در

یزد

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *