شنا بیشترین تعداد مدال را در المپیک دارد

شنا بیشترین تعداد مدال را در المپیک دارد

شنا بیشترین تعداد مدال را در المپیک دارد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ مجمع عمومی و سالیانه هیات شنای استان قزوین با حضور دکتر رضوانی رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپولو  و اعضای مجمع در سالن جلسات اداره کل برگزار شد.
در این نشست که اصحاب رسانه نیز حضور داشتند؛ رضوانی رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپولو گفت: توجه به جنبه همگانی رشته شنا؛ توسعه جنبه قهرمانی را در پی خواهد داشت و فدراسیون شنا شیرجه و واترپولو با برنامه ریزی و برگزاری نشست های تخصصی در پی اجرای همه جانبه آن در استانهای مختلف کشور است.
وی ادامه داد:رشته واترپلو ایران بعد از ۴۴ سال در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ مدال گرفت و در مجمع سازمان ملل متحد به رشته‌های دوومیدانی و شنای ایران برای کسب این مدال‌ها تبریک گفتند.
وی اضافه کرد: باید در رشته‌های شنا، شیرجه و واترپلو با برنامه ریزی جلو رفت تا به کسب مدال‌های رنگارنگ و ارزشمند در سال‌های آینده امیدوار بود.
رضوانی با بیان اینکه توسعه ورزش همگانی، پایه توسعه ورزش قهرمانی است، افزود: رشته شنا در مسابقات المپیک ۴۹مدال و رشته دوومیدانی بعد از آن ۴۲مدال دارند و اگر ساختار ورزش کشور بر روی این ۲ رشته سرمایه گذاری کند قطعا مدال‌های بسیاری برای کشور طی سال‌های آینده کسب خواهد شد.
وی با بیان اینکه رشته شنا در آموزه‌های اسلامی بسیار مورد تاکید قرار گرفته است، افزود: توسعه این رشته در جامعه موجب توسعه ورزش قهرمانی می‌شود و صرفه جویی اقتصادی در ابعاد بهداشتی و درمانی شهروندان را در پی دارد.
این مسئول گفت: هیات‌های استانی و شهرستانی باید با جدیت موضوع مدارس شنا را پیگیری کنند و از ادامه کار مراکزی که مجوز ندارند جلوگیری کند.
وی اضافه کرد: فدراسیون شنا برای حل مشکلات این رشته به موضوع پژوهش نیز نگاه جدی داشته و تفاهم نامه‌ای را در این زمینه برای ترسیم نقشه راه شنا با دانشگاه‌ها منعقد کرده است.
در ابتدای جلسه؛ داودی رئیس هیات شنا، شیرجه و واترپولو استان قزوین هم گزارشی از فعالیت ها و عملکرد هیات استان در سالهای۹۷ و۹۸ ارائه داد.
وی توسعه شنا در شهرستانها و برگزاری رقابت های لیگ استانی را نقطه عطف فعالیت های هیات عنوان کرد.
در ادامه؛ علایی مقدم مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین در سخنانی ضمن تقدیر از فعالیت‌ها و عملکرد هیات در حوزه های مختلف؛ توجه به شهرستانها و برگزاری مسابقات در رده‌های سنی پایه را موجب رشد و اعتلای این رشته ورزشی در استان نام برد و افزود: امروزه ورزش استان قزوین با برنامه ریزی منسجم و هدفمند به موفقیت های بسیار ارزشمندی دست یافته است و حضور ۲ورزشکار استان در رشته های والیبال و کاراته در المپیک ۲۰۲۰ توکیو نشان دهنده ظرفیت و پتانسیل بالای ورزش استان قزوین در کشور است که امیدواریم با برنامه ریزی های خوب و منسجمی که هیات شنا، شیرجه و واترپولو استان صورت داده و با توجه به سیاست اداره کل که همانا در اختیار قرار دادن استخر در مرکز استان و شهرستانها به هیات هاست؛ بتوانیم در آینده نزدیک در رده های سنی مختلف در هر ۳رشته شنا، شیرجه و واترپولو نمایندگان شایسته ای را در تیم های ملی داشته باشیم.

۴۶

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *