شروع به کار اصناف منوط به اجرای ضوابط سلامت است

شروع به کار اصناف منوط به اجرای ضوابط سلامت است
شروع به کار اصناف منوط به اجرای ضوابط سلامت است

به گزارش خبرنگار مهر، نورمحمد فردی شامگاه جمعه گفت: بر اساس مصوبات ستاد مدیریت بیماری کرونا استان البرز مقرر شد صنوف کم خطر و کم ریسک شهرستان‌های اشتهارد، نظرآباد، ساوجبلاغ و طالقان غیر از کرج و فردیس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی پس از ثبت نام در سامانه سلامت از فردا بیست و سوم فروردین ماه فعالیت خود را آغاز کنند.

وی گفت: در خصوص شهرستان‌های کرج و فردیس علاوه بر مراکز تأمین مایحتاج عمومی مردم، خدمات منازل خانگی، خدمات خودرو، رستوران‌های بیرون بر غذا، تأسیسات و فروشگاه‌های لوازم کشاورزی، قطعات یدکی خودرو، ایمنی و آتش نشانی، تعمیرگاه‌های خودروهای سنگین، ظروف یکبار مصرف با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی فعالیت می‌کنند.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در استان البرز افزود: شرایط فعالیت این صنوف ثبت نام در سامانه سلامت وزارت بهداشت و رعایت کردن پروتکل‌های بهداشتی است.

فردی در خصوص سایر صنوف شهرستان‌های کرج و فردیس، گفت: کارگروهی با محوریت معاون امور اقتصادی استانداری، اتاق اصناف و ادارات ذیربط تشکیل تا به قید فوریت از فردا اولویت‌ها را به صورت پلکانی و تدریجی مشخص و ابلاغ کنند.

وی اضافه کرد: با توجه به اهمیت موضوع به صورت مستمر بازرسی بهداشت محیط و دانشگاه علوم پزشکی با مشارکت نیروی انتظامی، تعزیرات حکومتی، بازرسان صمت و اتحادیه‌ها به محل واحدهای صنفی مراجعه و در صورت عدم ثبت نام در سایت ابلاغی وزارت بهداشت و درمان محل کار آنها متوقف و تعطیل خواهد شد.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در استان البرز گفت: فعالیت‌های صنفی که از بدو شروع بحران بیماری کرونا به دلیل شرایط محیطی و تجمع جمعیت در آن واحدها و فعالیت‌های پرخطر اعلام و تعطیل شده اند تا اعلام عادی شدن شرایط از طرف وزارت بهداشت کماکان تعطیل خواهند بود.

فردی همچنین گفت: برابر مصوبات ستاد مدیریت کرونا از فردا بیست و سوم فروردین ماه همه ادارات با حضور دو سوم کارکنان فعالیت خود را از ساعت هفت صبح تا ۱۴ آغاز می‌کنند.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *