سید مهدی مقدسی:نباید هر موضوع بین المللی را سیاسی کنیم / نمی توانیم روابطمان را با دنیا قطع کنیم

به گزارش خبرآنلاین  استان مرکزی، سید مهدی مقدسی درسالروز ملی صادرات استان مرکزی با بیان اینکه به جای سرکوب اندیشه های پاک باید به دنبال رفع موانع تولید باشیم، تصریح کرد: ما اگر مسائل کلی را نتوانیم حل کنیم گلایه های مکرر به جایی نمی رسد، باید تکلیفمان را با خودمان روشن کنیم.

وی از میزان صادرات در سطح کشور گلایه کرد وافزود:  با توجه به وجود ذخایر گازی، نفتی، معدنی در کشور و برخورداری از نیروی انسانی ارزشمند، انتظار می‌رود میزان صادرات فراتر از رقم‌های فعلی باشد، چرا باید میزان صادرات ما این میزان باشد؟ وبرای بودجه سال ۹۹اینقدر کسری بودجه داشته باشیم.

نماینده مردم اراک با بیان اینکه برخی لوایح مجلس مدت ها است در مجمع تشخیص در حال بررسی می باشد، متذکر شد: از رئیس مجمع تشخیص انتظار داریم راه را برای مراودات مالی تجار باز کند.

مقدسی با بیان این مطلب که با محصور کردن خودمان کار به جایی نمی رسد، اظهار کرد: باید از این مواضع سیاسی گذر کنیم، این مواضع ما را به سمت نا کجا آباد می برد؛ اگر ایرادی در مسیر هست شجاعت داشته باشیم وآن را بر طرف کنیم.

وی با اشاره به اینکه ما نمی توانیم روابطمان را با دنیا قطع کنیم خاطر نشان کرد:ما که تافته جدا بافته نیستیم، ما ملتی با تمدن کهن هستیم اما نمی شود که خودمان را محصور کنیم، ما باید بپذیریم که با دنیا مراوده داشته باشیم.

وی ادامه داد:مگر می شود بخشی از قانون حلال وبخشی حرام باشد، باید شجاعت اصلاح روشها وساختار اداری وبودجه را داشته باشیم، شجاعت در اصلاح روش ضعف نیست، نقطه قوت است.

مقدسی با بیان اینکه ‌بودجه سال ۹۹ مبهم است، از طرفی مشخص نیست که آینده سیاست خارجی کشور چه می‌شود و باید این مشکلات که پیش‌نیاز توسعه کشور است مرتفع شود، تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود در کشور این رقم برای بودجه مناسب نیست، از طرفی تناقض‌هایی در حوزه سیاست‌های خارجی وجود دارد که باید با یک عزم جدی در راستای تنش زدایی گام برداشت.

۴۶


منتشر شده

در

مرکزی

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *