سوناک هشدار داد که فشار دستمزد کارگران متوسط ​​را تقریباً ۱۳۰۰۰ پوند بدتر خواهد کرد.

بزرگترین فشار دستمزدها در تاریخ اقتصادی بریتانیا، کارگران متوسط ​​را تقریباً ۱۳۰۰۰ پوند به همراه خواهد داشت. یک سال بدتر از اواسط دهه ۲۰۲۰، Rishi Sunak هشدار داده شده است.

مؤسسه مطالعات مالی (IFS)، اندیشکده مالیاتی و مخارج بریتانیا، گفت: ضربه بی‌سابقه دو دهه به درآمد، میانگین درآمد قابل تصرف خانوار را ۴۲ درصد کمتر از آنچه که دستمزدها با نرخ‌های قبل از بحران مالی سال ۲۰۰۸ رشد می‌کرد، کاهش می‌دهد.

دهه ۲۰۱۰ ضعیف ترین دهه برای رشد دستمزدهای واقعی از زمان جنگ های ناپلئونی بود، اما IFS اعلام کرد که رکود انتظار می رفت ion ادامه یابد. تا سال ۲۰۲۶، میانگین درآمد خانوارها ۳۰۸۰۰ پوند خواهد بود، در حالی که اگر دستمزدها با همان سرعتی که در دو دهه قبل از بحران بانکی افزایش یافته بود، ۴۳۷۰۰ پوند بود.

گرافیک درآمد خانوار

پل جانسون، مدیر IFS، گفت که آسیب واقعی به درآمد خانوارها در تاریخ مدرن بی سابقه بوده است، با رشد اقتصادی ضعیف تر و بالاتر. تورم مقصر است.

«شکاف بین آنچه ممکن است داشته باشیم او گفت که بر اساس روندهای قبل از بحران مالی و آنچه در واقع اتفاق می افتد، خیره کننده است.

در استقبال بسیار انتقادی از بودجه و بررسی مخارج سه ساله سوناک بنیاد رزولوشن گفت که یک خانوار به طور متوسط ​​۳۰۰۰ پوند بیشتر مالیات در نتیجه بودجه پرداخت خواهد کرد. همراه با تورم بالا و رشد ضعیف درآمد، این امر منجر به “بازیابی یکنواخت در استانداردهای زندگی خانوارها” با کاهش همه گیری خواهد شد.

در بودجه روز چهارشنبه، صدراعظم تا حدی کاهش مزایای اعتبار جهانی را در پاسخ به نگرانی‌های فزاینده در مورد فشار بر کارگران کم‌درآمد در زمستان امسال معکوس کرد و به افزایش ۱۵۰ میلیارد پوندی محدودیت‌های مخارج برای بخش‌های وایت هال برای ایجاد خط مشی ریاضتی اعطا کرد.

اختلال مرتبط با بیماری همه گیر و کووید، تورم را به دومین سطح بالاترین سطح در یک دهه در ماه های اخیر رسانده است و انتظار می رود در زمستان امسال افزایش بیشتری در هزینه های زندگی وجود داشته باشد. در بحبوحه افزایش قبوض انرژی و افزایش هزینه یک مغازه هفتگی.

پیش‌بینی‌های رسمی دفتر مسئولیت بودجه نشان می‌دهد که تورم بالاست. یون در سال جاری و سال آینده بر امور مالی خانوارها تأثیر خواهد گذاشت، قبل از اینکه درآمد واقعی تا سال ۲۰۲۶ به طور متوسط ​​تنها ۱.۳ درصد در سال افزایش یابد. این امر پس از یک دهه رشد کند دستمزد واقعی در چندین اقتصاد پیشرفته رخ می دهد که به دلیل بهره وری ضعیف اقتصادی متوقف شده است. از زمان بحران مالی ۲۰۰۸.

کارگر و اتحادیه های کارگری گفتند که سوناک گام های ناکافی برای افزایش دستمزدها در سراسر اقتصاد در یک لحظه دشوار برای خانوارهای بریتانیا برداشته است.

ریچل ریوز، صدراعظم در سایه، گفت: “این بودجه ای است که کارگران را چکش می زند، در حالی که به بانک ها کاهش مالیات می دهد. محافظه‌کاران هیچ برنامه‌ای برای مقابله با بحران هزینه‌های زندگی، هیچ برنامه‌ای برای تغییر مالیات‌های ناعادلانه‌ای که با آن به کارگران ضربه زده‌اند و هیچ برنامه‌ای برای رشد ندارند.

تحقیق را از اقتصاد جدید جدا کنید a> بنیاد نشان داد که یک پنجم فقیرترین خانوارها، علیرغم تصمیم صدراعظم برای معکوس کردن بخشی از کاهش اعتبار جهانی، در مقایسه با لغو افزایش ۲۰ پوندی در هفته در اوایل این ماه، همچنان سالانه ۳۸۰ پوند بدتر خواهند بود.

به گفته IFS، در بحبوحه سطوح بالای تورم، افزایش ۴۰ میلیارد پوندی مالیات اعلام شده توسط Sunak برای سال جاری باعث “درد واقعی” برای خانوارهای کم درآمد خواهد شد.

در حکمی انتقادی برای صدراعظم، گفت که رای دهندگان ممکن است با وجود اینکه صدراعظم قول داده است “عصر جدید خوش بینی” در حالی که کشور از مرحله اضطراری همه گیری ویروس کرونا خارج می شود.

جانسون گفت: “در چند سال آینده ترکیبی از افزایش مالیات و تورم بالا به معنای رشد بسیار آهسته در استانداردهای زندگی خواهد بود.”

“تورم بالا، افزایش مالیات ها و رشد ضعیف، که هنوز بیشتر با برگزیت تضعیف شده اند تا همه گیر، شاهد خواهیم بود که استانداردهای زندگی واقعی به سختی افزایش می یابد و برای بسیاری در سال آینده کاهش می یابد.”

سوناک به نمایندگان حزب محافظه کار روشن کرد که قصد دارد قبل از انتخابات بعدی برای کاهش بالاترین سطح مالیات بریتانیا از اوایل دهه ۱۹۵۰ اقدام کند. این به دنبال انتقاد شدید از جناح راست او در مورد افزایش بار و افزایش سطوح مداخله دولت در اقتصاد بود.

IFS گفت سوناک شاید بتواند فضایی برای مالیات قبل از انتخابات پیدا کند. هدایایی حدود ۷ میلیارد پوند با این حال، این به قدرت اقتصاد و عدم افزایش اضافی در بودجه بهداشت و مراقبت های اجتماعی نسبت به آنچه که در حال حاضر برنامه ریزی شده بود بستگی دارد.

ثبت نام کنید تا ایمیل روزانه Business Today یا Guardian Business را در @BusinessDesk دنبال کنید

کارل امرسون، معاون مدیر IFS، گفت که هرگونه کاهش مالیاتی باعث می شود احتمالاً در مقایسه با افزایش شدید امسال کم رنگ است. «او [سوناک] با توجه به افزایش مالیات های عظیمی که قبلاً داشتیم، هنوز هم صدراعظم کاهش مالیات نخواهد بود. این تنها چیزی را که ما داشته ایم جبران می کند.

یک سخنگوی وزارت خزانه داری گفت که تصمیمات صدراعظم درآمد فقیرترین مردم بریتانیا را افزایش می دهد و که مالیات‌های بالاتر بیشتر بر خانواده‌های با درآمد متوسط ​​تا بالاتر تأثیر می‌گذارد.

«تصمیمات این دولت به طور متوسط ​​حدود ۵۰۰ پوند در سال اضافی برای خانوارها و بیش از پوند ارزش داشته است. ۱۰۰۰ برای فقیرترین خانوارها – و این قبل از افزایش دستمزدها، از جمله افزایش “دستمزد زندگی ملی” است.”


منتشر شده

در

اخبار سیاسی, بین الملل, گردشگری

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *