سهم ۴۴ درصدی بزرگراه‌ها و آزادراه‌ها از تصادفات جاده ای استان مرکزی

سرهنگ حسن مفخمی شهرستانی در رزمایش طرح زمستانی پلیس و دستگاه‌های امدادی استان گفت: هدف از این رزمایش رسمیت دادن به طرح زمستانی پلیس راهور است که از امروز شروع خواهد شد. ما به دنبال همکاری و تعامل میان دستگاه‌های مختلف اجرایی هستیم و هدف نهایی تمام دستگاه‌ها ایمنی سفر و کاهش تلفات جاده‌ای است.

وی افزود: در کشور ۱۱۱ گردنه برف‌گیر داریم که سهم استان مرکزی از این تعداد، دو گردنه است. این گردنه‌ها اهداف اصلی طرح زمستانی هستند. در طرح زمستانی ۱۰۲ پاسگاه پلیس راه در سراسر کشور مشغول به فعالیت هستند که ۵ ایستگاه از این تعداد در استان مرکزی مستقر هستند.

مفخمی اضافه کرد: در هشت ماهه ابتدایی سال ۹۷، مجموعا ۳۴۴ نفر در استان مرکزی بر اثر سوانح جاده‌ای فوت کردند که این عدد در مدت مشابه سال جاری به ۳۳۸ نفر کاهش یافته است. هدف ما این است که تا پایان سال، آمار تلفات جاده‌ای استان نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد کاهش یابد.

سرهنگ شهرستانی با معرفی خستگی راننده به عنوان عامل اصلی تصادفات در کشور ادامه داد: ۴۴ درصد تصادفات جاده‌ای استان در بزرگراه‌ها و آزادراه‌ها و ۲۵ درصد در جاده‌های دوطرفه بوده است. سهم راه‌های روستایی نیز ۳۱ درصد بوده است. سال گذشته در کشور ۳۶۰۰ نفر در مدت اجرای طرح زمستانی فوت کردند که سهم استان مرکزی ۹۰ نفر بود.

وی اظهار کرد: در اربعین حسینی با تلاش دستگاه‌های مختلف شاهد کاهش ۲۰ درصدی سوانح جاده‌ای بودیم. امیدواریم این امر در طرح زمستانی نیز تکرار شود.

انتهای پیام

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *