سفارش به مواسات در سیره نبوی/ ۱۷ هزار بسته معیشتی توزیع می شود

سفارش به مواسات در سیره نبوی/ ۱۷ هزار بسته معیشتی توزیع می شود
سفارش به مواسات در سیره نبوی/ ۱۷ هزار بسته معیشتی توزیع می شود

محمدمهدی سلمان زاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: به منظور تحقق رزمایش «مواسات»، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) از طریق بنیاد احسان رزمایش خود را در سراسر کشور و از جمله در استان گلستان با عنوان رزمایش «همدلی و احسان» با محوریت نماینده ولی فقیه استان، برای حمایت از خانواده‌های آسیب‌دیده از بیماری کرونا آغاز خواهد کرد که در این طرح ۱۷ هزار بسته معیشتی در سراسر استان توزیع می شود.

سلمان زاده افزود: طرح توزیع ۱۷ هزار بسته معیشتی در محلات و با مشارکت مردم، گروه های جهادی، موسسات خیریه و تشکل‌های غیردولتی انجام می شود تا در این ایام سفره منازل اقشار کم درآمد تأمین شود.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب در بیانات نیمه شعبان به مردم توصیه فرمودند تا با توجه به شیوع کرونا، به خانواده‌های بی‌بضاعت و آسیب‌پذیر توجه بیشتری شود و در این زمینه تعبیر «مواسات» را به کار بردند که با تأکید رهبری، جامعه هم جهت خوبی پیدا کرد و در حال شکل گیری برای مواسات و همدلی است.

سلمان زاده با اشاره به معنای مواسات، ادامه داد: در طرح مواسات هم می‌توان به فقرا و هم به کسانی که آسیب دیده و نیازمند دستگیری و کمک و گره گشایی هستند، کمک کرد.

وی بیان کرد: پیامبر (ص) و بزرگان دین هم فراوان به مواسات سفارش کرده اند و مؤمنان باید غمخوار و دستگیر همنوع و برادر مؤمن خود باشند.

سلمان زاده ماه رمضان را فرصت مناسبی برای مواسات برشمرد و گفت: بسیاری از خانواده‌ها نمی‌توانند زندگی خود را تأمین کنند لذا خیران می‌توانند از آنها دستگیری کنند.


منتشر شده

در

گلستان

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *