سعه صدر لازمه دستیابی به توان مدیریتی در خانواده و جامعه است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله عبدالنبی نمازی شامگاه سه شنبه در دیدار با اعضای هیئت مدیره بنیاد حامیان خانواده کاشان با بیان اینکه خانواده یک سری باید و نبایدها دارد، اظهار داشت: این باید و نبایدها در قالب احکام خانواده تعریف می شود.

وی با اشاره به موضوع اخلاق در خانواده ابراز داشت: زن و شوهر و همچنین والدین به فرزندان و بالعکس باید در خانواده نسبت به هم مهر و محبت داشته باشند.

منشا سلامت جامعه در گره سلامت خانواده است

امام جمعه کاشان با بیان اینکه منشا سلامت جامعه در گرو سلامت خانواده است، تصریح کرد: خانواده در نظام توحیدی بر اساس مهر و مودت اعضای آن نسبت به همدیگر شکل گرفته است.

ازدواج مرد و زن از نشانه ها و آیات الهی است

وی ازدواج مرد و زن را یکی از نشانه ها و آیات الهی دانست و افزود: بر اساس آیات قرآن خداوند برای انسان از جنس خودش برای او همسری آفرید که این مهم دال بر وجود حقیقت هستی است.

آیت الله نمازی با اشاره به اینکه خداوند بین زن و مرد مودت و رحمت قرار داده است، بیان داشت: خانواده کانون و مظهر مهر و محبت است.

وجود برخی از مشکلات در خانواده ها به دلیل عدم اطلاع از اصول مدیریتی

وی با بیان اینکه خداوند نظام هستی را بر اساس محبت آفریده است، اظهار داشت: اساس آفرینش انسان و به تبع آن تشکیل خانواده بین انسان ها بر مبنای رحمت است و دلیل اصلی وجود بعضی از مشکلات در خانواده ها و همچنین بین زن و شوهر عدم اطلاع از اصول و قواعد صحیح مدیریت در خانه و خانواده است.

امام جمعه کاشان با اشاره به اینکه یکی از مهمترین وظائف مادر و یا همسر در خانواده مدیریت و مهندسی خانواده است، تصریح کرد: با وجود مدیریت مطلوب زن در خانواده فرزندان در جامعه کمتر دچار انحرافات می شوند.

وی از لزوم اطلاع زن در خانواده نسبت به احکام سخن گفت و افزود: بالابردن سطح آگاهی و دانش والدین و فرزندان نسبت به همدیگر از ضروریات است.

چشم و هم چشمی باعث کدورت و منشا اختلاف در خانواده ها می شود

آیت الله نمازی با اشاره به اینکه آنچه باعث تداوم زندگی در خانواده می شود کم کردن سطح توقعات اعضا نسبت به همدیگر است، بیان داشت: یکی از مسائلی که باعث کدورت در خانواده ها و منشا اختلاف می شود چشم و هم چشمی های مرسوم بین افراد مختلف نسبت به دیگران است.

وی با بیان اینکه لازمه توان مدیریت در خانواده و جامعه سعه صدر است، افزود: سعه صدر یکی از ابزارهای مدیریت در خانواده و جامعه است که باعث انجام شایسته امور و کارهای روزمره در خانواده و اخذ تصمیمات مناسب در جامعه و اجتماع می شود.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *