سحوری‌خوانی تا معرفی مشاهیر در برنامه «بهشت اجابت» شبکه اصفهان

سحوری‌خوانی تا معرفی مشاهیر در برنامه «بهشت اجابت» شبکه اصفهان
سحوری‌خوانی تا معرفی مشاهیر در برنامه «بهشت اجابت» شبکه اصفهان

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدعلی معرک‌نژاد پخش برنامه زنده سحرگاهی با عنوان «بهشت اجابت» از شبکه استانی اصفهان را یکی از اقدامات مجموعه تخت فولاد در ماه رمضان دانست و اظهار داشت: این برنامه زنده از ساعت ۳:۳۰ بامداد تا اذان صبح، به مدت ۳۰ سحر در ماه مبارک رمضان و از محل مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد اصفهان پخش می‌شود که علاوه بر شبکه استانی اصفهان به مدت ۱۰ شب از شبکه سراسری شما نیز پخش خواهد شد.

وی درباره محتوای این برنامه سحرگاهی گفت: موضوعات محوری این برنامه به صورت متنوع و به‌روز و با رویکرد اقتصادی انتخاب شده است و با توجه به نامگذاری سال ۹۹ به نام سال جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری، الزامات تحقق جهش تولید از دیدگاه فرهنگی و همچنین راه‌های وسعت رزق بررسی می‌شود.

مدیر مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد افزود: در همین راستا به مفاهیمی مانند ارتباط با خدا، ارتباط با دیگران، سپاس‌گزاری و شکرگزاری، وفای به عهد، خوش خلقی، دوستی و غیره که منجر به وسعت رزق می‌شود پرداخته خواهد شد.

معرک‌نژاد با بیان اینکه برنامه سحرگاهی «بهشت اجابت» با حضور کارشناس-مهمان اجرا می‌شود، ادامه داد: تواشیح و مناجات در محیط تخت فولاد اصفهان، برگزاری آئین سحوری‌خوانی و بهره‌مندی از ظرفیت هنرمندان اصفهانی جهت احیای این آئین و سنت قدیمی از دیگر بخش‌های این برنامه است.

وی بیان داشت: داستان‌خوانی بخش دیگری از این برنامه سحرگاهی بوده که هر شب داستان‌های کوتاه از این برنامه با محور برگزاری مسابقه‌ای در فضای مجازی پخش می‌شود.

به گفته وی، معرفی ۳۰ تن از شخصیت‌های مدفون در تخت فولاد در بخش معرفی علمای اصفهان در ۳۰ شب اجرای این برنامه صورت می‌گیرد.

مدیر مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد بیان داشت: بخش کلام بزرگان و مشاهیر حاوی صدای به‌جا مانده مشاهیر مدفون در تخت فولاد، سخن درباره نکات اخلاقی و همچنین خواندن هر شب یک وصیت‌نامه از جمله برنامه‌های برنامه سحرگاهی بهشت اجابت است.

وی تصریح کرد: تمام بخش‌های برنامه سحرگاهی به صورت روزانه در فضای مجازی نیز منتشر می‌شود و سوال مسابقه داستان‌خوانی نیز از محتوای داستان‌های کوتاهی که در برنامه پخش می‌شود در فضای مجازی مطرح خواهد شد و هر روز به سه نفر از برندگان این مسابقه جوایزی اهدا می‌شود.

معرک‌نژاد گفت: در سال‌های گذشته در مناسبت‌های ماه مبارک رمضان مانند شب‌های قدر مراسم احیا در تخت فولاد برگزار می‌شد که امسال تمام این مراسم‌ها به صورت مجازی برگزار و به صورت زنده از شبکه استانی اصفهان پخش می‌شود.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *