سامانه بارشی وارد استان بوشهر می‌شود/ احتمال آبگرفتگی معابر

سامانه بارشی وارد استان بوشهر می‌شود/ احتمال آبگرفتگی معابر
سامانه بارشی وارد استان بوشهر می‌شود/ احتمال آبگرفتگی معابر

فرج‌الله شکوهی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که از روز چهارشنبه یک سامانه بارشی از سمت جنوب غرب وارد خلیج فارس و استان می‌شود.

وی اضافه کرد: پیش بینی می‌شود فعالیت این سامانه ابتدا در جنوب خلیج فارس و مناطق جنوبی استان آغاز و به تدریج از چهارشنبه شب و طی روز پنج شنبه ضمن افزایش شاخص‌های ناپایداری و تقویت سامانه بارشی، بارش‌های رگباری همراه با رعد و برق و وزش باد، سایر نواحی استان را نیز در برگیرد.

شدت بارندگی‌های رگباری در روز پنجشنبه

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر افزود: با توجه به شدت بارندگی‌های رگباری در روز پنجشنبه در نیمه جنوبی و مناطق شرقی و مرتفع استان، نسبت به آب‌گرفتگی معابر شهری، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، لغزندگی جاده‌ها و اختلال تردد در جاده‌های مواصلاتی، وقوع صاعقه و بروز خسارات احتمالی در مزارع و باغات کشاورزی در این مناطق هشدار داده می‌شود.

وی زمان فعالیت این سامانه را چهارشنبه تا جمعه دانست و اضافه کرد: چهارشنبه‌شب و پنجشنبه فعالیت این سامانه از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود.

بارش تگرگ در مناطق مستعد

شکوهی پور نوع مخاطره این سامانه را رگبار و رعد و برق (گاهی شدید)، بارش تگرگ در مناطق مستعد، وزش باد نسبتاً شدید تا شدید گاهی وزش تندبادهای لحظه‌ای و وقوع صاعقه دانست.

وی افزود: منطقه اثر این سیستم غالب نقاط استان و با شدت بیشتر در نیمه جنوبی و مناطق شرقی استان (شهرستان‌های جم، دیر، کنگان و عسلویه، همچنین شهرستان‌های دشتی، تنگستان و دشتستان و بخش‌هایی از شهرستان بوشهر خواهد بود.

آب‌گرفتگی معابر

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: روز پنج شنبه شاهد آب‌گرفتگی معابر شهری، سیلابی شدن مسیل‌ها و بالا آمدن آب رودخانه‌ی فصلی، بروز خسارات احتمالی در مزارع و باغات کشاورزی خواهیم بود.

وی گفت: توصیه می‌شود تمهیدات لازم برای عبور سیلاب احتمالی، فاصله گرفتن از رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در تردد جاده‌ای و اجتناب از سفرهای غیرضروری اتخاذ شود.

خطر برای محصولات کشاورزی

شکوهی پور تصریح کرد: با توجه به احتمال بارش تگرگ در مناطق مستعد و بارش‌های رگباری روز پنج شنبه در نیمه جنوبی و شرقی استان، اقدامات پیشگیرانه در جهت حفظ محصولات کشاورزی انجام شود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: به دلیل احتمال وقوع صاعقه، باید از قرار گرفتن در ارتفاعات، فضای باز، زیر درختان و تأسیسات فلزی پرهیز شود.


منتشر شده

در

بوشهر

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *