سازوکارنظارتی قوی درمجلس وجود ندارد/لزوم اصلاح قوانین درحوزه زنان

به گزارش خبرنگار مهر، زهره الهیان در نشست خبری بانوان شورای ائتلاف نیروهای انقلاب که ظهر امروز (یکشنبه) برگزار شد با اشاره به سوابق شغلی و تحصیلی خود، گفت: ما به دنبال ایجاد شبکه ای از متخصصان در کنار مجلس هستیم تا بتوانیم به صورت تخصصی مسائل مختلف را مورد بررسی قرار دهیم.

وی ضعف نظارت را یکی از کاستی‌های مجلس فعلی دانست و اظهار داشت: رد صلاحیت ۹۰ نماینده مجلس توسط شورای نگهبان نشان می‌دهد که سازوکار نظارت مجلس بر نمایندگان درست و اصولی نیست.

عضو فهرست انتخاباتی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب، شفافیت هزینه‌های انتخاباتی را یکی دیگر از مسائل مهم دانست و گفت: ورود پول‌های کثیف به انتخابات موجب شده نمایندگان بعد از ورود به مجلس خود را وامدار ثروت مندان بدانند.

الهیان با تاکید بر اینکه باید به سمت ایجاد شغل برای جوانان برویم، افزود: نگرانی اصلی مردم اشتغال و گرانی است، بنابراین کار اصلی مجلس آینده باید حل مشکلات مردم در این حوزه‌ها باشد.

وی اهدای وام به جوانان و توجه به شرکت‌های دانش بنیان را از جمله برنامه‌های مهم در مجلس یازدهم خواند و در عین حال، گفت: آقای روحانی با نماد کلید به عرصه آمدند اما کلید آقای روحانی قفل مسکن مهر را در ۶ سال وزارت آقای آخوندی باز نکرد، مسکن ملی هم هیچ گاه اجرایی نشد.

کاندیدای انتخابات مجلس تاکید کرد: حل مشکل مَسکن راهکار دارد اما باید دید چه مافیایی پشت این گرانی‌های مسکن است، در تهران بیش از ۴۵۰ هزار مسکن خالی از سکنه داریم که باید با وضع مالیات بر این خانه‌ها تنفس مالیاتی به افراد کم درآمد دهیم.

 احیای پزشک خانواده باید اولویت مجلس یازدهم باشد

سوده نجفی در بخشی دیگر این نشست خبری با اشاره به برنامه‌های خود برای ورود به مجلس، گفت: یکی از برنامه های من در صورت ورود به مجلس احیای طرح پزشک خانواده در کشور است که چندین سال مغفول مانده است. 

وی افزود: در طرح پزشک خانواده مدل درمان سرانه ای است بدین معنا که هرچه هزینه سلامت و درمان یک فرد کاهش یابد پزشکی که مسئول سلامت آن فرد است منفعت بیشتری می‌برد. 

عضو فهرست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب  گفت: طرح پزشک خانواده از سال ۷۲ به تصویب رسیده ولی به دلیل تعارض منافعی که وجود داشته از سوی مجلس و دولت ها مغفول مانده است. 

نگاه مسکّنی به اقتصاد باید اصلاح شود/قوانین مخرب را اصلاح می کنیم

به گزارش مهر، سمیه رفیعی عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب نیز در این نشست خبری، گفت: متاسفانه نبود سیاست های درست مثلا در حوزه محیط زیست موجب خشک شدن دریاچه ارومیه شده است؛ می خواهیم قوانین مخرب را اصلاح کنیم.

وی با بیان اینکه عمده تصمیم‌گیری‌های ما در حوزه اقتصادی مسکّنی بوده است،اظهار داشت: نگاه ما به مسئله اقتصاد مردم مسکّنی و موقتی بوده که این رویه باید اصلاح شود.

عضو فهرست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب افزود: می‌خواهم به مجلس بیایم تا برخی قوانین را به نفع مردم لغو و با اصلاح برخی از قوانین مشکلات را حل و فصل کنم.

رفیعی یکی از ضعف‌های جدی در حوزه قانونگذاری در کشور را رها کردن قوانین بدون نظارت پس از تصویب دانست و گفت: معتقدم قوانین باید ضمانت اجرایی داشته باشد. قوانین متعدد دست و پای مردم را می‌بندد.

وی با اشاره به وضع معیشت مردم، تاکید کرد: مردم از اوضاع کسب و کار و معیشت‌شان ناراضی هستند و این ناراحت‌کننده است.

کاندیدای انتخابات مجلس خاطرنشان کرد: باید یک سری قوانین اصلاح و برخی نیز به نفع مردم برداشته شود، من برای آنها طرح دارم و براساس شعار نیز کاندیدای انتخابات مجلس نشدم.

نیازمند اصلاح قوانین در حوزه زنان و خانواده هستیم

به گزارش مهر، فاطمه قاسم پور عضو فهرست ائتلاف نیروهای انقلاب نیز در این نشست خبری، اظهار داشت: من دغدغه مند جامعه و بویژه مسائل بانوان هستم ، ما در حوزه زنان و خانواده نیازمند یک بازنگری و اصلاح قوانین هستیم، ما نیازمند یک شناخت دقیق نسبت به مسائل حوزه بانوان هستیم.

وی افزود: قانون گذاری و سیاست گذاری در حوزه زنان باید بر اساس شناخت دقیق و به صورت مشارکتی باشد.

عضو فهرست ائتلاف نیروهای انقلاب، حل مشکلات اجتماعی را زمینه ساز حل مشکلات اقتصادی دانست و گفت: نهضت اجتماعی می تواند حل مسئله اقتصادی و اجتماعی را به همراه داشته باشد. 

قاسم پور، خانواده محوری را یکی از سیاست های اصلی شورای ائتلاف دانست و افزود: امروز با سه ونیم میلیون زن سرپرست خانوار رو برو هستیم در حالی که براساس برنامه توسعه ۲۵ درصد باید کاهش پیدا می کرد.

وی افزود:  دولت‌ و مجلس‌ براساس نگرش خود به برخی مسائل خانواده می‌پردازند و برخی را از اولویت می‌اندازند.

کاندیدای انتخابات مجلس با بیان اینکه باید در حوزه زنان و خانواده قانون‌گذاری و سیاست‌گذاری به صورت مشارکتی صورت گیرد،اظهار داشت: در هر قانون‌گذاری وقتی به ذی‌نفعان آن قانون نگاه نداشته باشیم و آنان را مشارکت ندهیم به ارائه راهبرد دقیق منجر نمی‌شود.

قاسم پور ضمن انتقاد از سیاست افزایش قیمت بنزین و ارائه کمک‌معیشت به خانواده‌ها، اظهار داشت: یکی از ایرادات جدی به این سیاست این است که سیاست کلی خانواده و جمعیت را مورد توجه قرار نداده، به طوری که یارانه‌ کمک‌معیشت نهایتاً برای سه فرزند خانواده است که در مجلس انشاء‌الله پیگیر اصلاح آن خواهیم بود.

وی گفت: قانون ‌رفع موانع ازدواج را دنبال خواهیم کرد که حذف ضامن برای وام ازدواج از جمله آن است.

به گزارش مهر، عاطفه خادمی عضو فهرست ائتلاف نیروهای انقلاب در ادامه این نشست خبری، گفت: مجلس یازدهم می تواند مبنای تحول باشد زیرا نخستین انتخابات بعد از بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است و از سوی دیگر ما با مکتب سلیمانی می توانیم تحولاتی را ایجاد کنیم.

وی تاکید کرد: ما در مجلس آینده تمام سیاست های اقتصادی خود را معطوف به اقتصاد مقاومتی می کنیم.

تکمیل می‌شود…

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *