ساختمان های بدون استفاده ادارات شناسایی می شوند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ هدایت الله جمالی پور، استاندار قزوین در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین که در استانداری برگزار شد اظهار کرد: اعتیاد پدیده خانمان سوزی است که شوخی بردار نیست و پشت در هر خانه‌ای خوابیده که با غفلت وارد آن می‌شود.
او افزود: معتاد یک بیمار است که با غفلت و جهل و ده‌ها علت دیگر به این هلاکت افتاده و ما باید به این افراد به عنوان یک بیمار نگاه کنیم که نیازمند حمایت و درمان هستند.
استاندار قزوین تصریح کرد: معتاد هم به خود و هم دیگران آسیب می‌زند و باید مراقب باشیم و با حساسیت بیشتری مسائل آن را دنبال کنیم.
جمالی پور گفت: یکی از آسیب‌ها حضور معتادان متجاهر در جامعه است که می‌تواند افراد بیشتری را آلوده کند به ویژه در این شرایط اگر به کرونا هم مبتلا باشند مشکلات بیشتر و نگرانی شدید تر است.
این مقام مسئول یادآور شد: ایجاد یک مرکز برای جمع آوری، نگهداری، درمان و بهبود معتادان متجاهر ضروری است و در این راستا همه دستگاه‌ها باید کمک کنند.
او بیان کرد: همه مدیران باید به موضوع اعتیاد حساس باشند و در جلسات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شرکت کنند و اگر کسی به آن توجه نکند برخورد می کنیم.
استاندار قزوین اظهار کرد: وقتی دادستان و رئیس کل دادگستری در جلسات حضور دارد دیگر مدیران هم باید شخصاً در این نشست‌ها حضور پیدا کنند تا بتوانیم تصمیم بگیریم و شرکت نکردن مدیران کل بدون عذر موجه پذیرفته نیست.
او اضافه کرد: لازم است آموزش معتادان متجاهر جدی گرفته شود و پس از درمان برای اشتغال و بازگشت آنها به جامعه و خانواده هم تدبیر کنیم.
جمالی پور گفت: دستگاه‌های اجرایی که ساختمان‌های بلا استفاده دارند که می‌تواند برای ایجاد کمپ نگهداری معتادان استفاده شود باید معرفی کنند تا ما به سرعت برای این افراد فکری کنیم.
این مقام مسئول یادآور شد: با کمک خیرین و فعالان اقتصادی می‌توانیم حداقل برای نیمی از معتادانی که اعتیاد خود را ترک کرده اند شغل ایجاد کنیم و در این میان باید آموزش مهارتی افراد را جدی گرفت.
استاندار قزوین با تشکر از نیروی انتظامی در تشدید مبارزه با مواد مخدر و کشفیات آن اظهارکرد: از شهرداری برای اختصاص زمین برای راه اندازی کمپ انتظار مساعدت داریم.

۴۶

منبع : خبر آنلاین


منتشر شده

در

قزوین

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *