زورخانه و مجموعه ورزشی ۸۰ ساله برج می‌شود!

علی بیات در گفتگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: مجموعه ورزشی امام علی (ع) قدمتی حدودا ۸۰ – ۹۰ ساله دارد که زورخانه شهید طوقانی، باشگاه کشتی و مجموعه ای چند منظوره والیبال، بسکتبال و رزمی نیز در دل این مجموعه ورزشی فعالیت داشتند اما مدتی است که درهای این مجموعه را بسته اند و می‌خواهند احتمالا آن را تخریب و تبدیل به برج تجاری کنند.

بیات به قدمت این مجموعه اشاره کرد و گفت: در گذشته و حدود ۸۰ سال پیش فردی به نام احمد محبی با مشقت فراوان آجر روی آجر گذاشت و محلی را برای حضور پهلوانان و کشتی گیران و انجام ورزش زورخانه احداث کرد. وقتی که من بچه بودم، ما را به آنجا راه نمی داند و ما از حفاظ پنجره بالا می رفتیم تا ورزش کردن پهلوانان را تماشا کنیم. البته همین زورخانه و باشگاه کشتی باعث شد که من جذب ورزش شوم و زیر نظر استاد بزرگ منطقه شمیران به نام ناصر رحیمی کشتی را یاد گرفتم. در این مجموعه ورزشی قهرمانان و افراد بزرگی همچون حاجی فیلی، سید عباسی، جهانشاه، پرویز عالی، شیرزاد احمدی، روح الله گودرزی، محسن فرح وشی و برادران خادم فعالیت می کردند.

او به بازسازی این مجموعه در اوایل دهه ۶۰ شمسی اشاره کرد و افزود: پس از انقلاب اکبر محبی بازنشسته شد و من سرپرست این باشگاه که صنایع دفاع  هم نام گرفت، شدم و با حمایتهای مهندس اکبر ترکان که آن موقع وزیر دفاع بود و همچنین کمک حاج آقا گلشنی، سالن ۸۰۰ متری کشتی با سه تخته تشک ساختیم. این در حالی بود که در زمان جنگ بودیم و با خون دل خوردن و بدبختی فراوان زمین مجاور که دره بود را با بولدوزر مسطح کردیم و سالن کشتی زدیم.

پیشکسوت کشتی تهران در ادامه گفت: من هم بازنشسته شدم اما این مجموعه چند منظوره به محلی برای ورزش کردن جوانان منطقه اختیاریه و پاسداران تبدیل شده بود و من هم گهگاهی سری به باشگاه می زدم اما حالا همه را بیرون ریخته‌اند و درهای باشگاه را بستند چرا که می خواهند احتمالا برج بسازند.  بعد از انقلاب این محل را برای مردم و به عشق بچه های ورزشکار با چنگ و دندان حفظ کردیم اما حالا می خواهند آن را تخریب کنند. اگر این مکان نبود من و بسیاری مانند من به جای ورزشکار شدن سمت قلیان و قهوه خانه می رفتند. تخریب این مکان جوانان را به جای ورزش به سمت خلاف و حاشیه می کشاند.

سرپرست سابق تیم ملی کشتی آزاد در پایان گفت: تاکنون کسی به داد ما نرسیده و حرف ما را گوش نکردند. همه ورزشکاران دلگیر هستند. در را بسته اند. زورخانه مسجد دوم است و بیشتر از مسجد ذکر مولا و ائمه اطهار را می گویند اما حالا این مکان را بسته اند و پاسخگو هم نیستند. خواهشمان از مسئولان این است بخاطر جوانان این منطقه از تخریب صرف نظر کنند.

انتهای پیام


منتشر شده

در

اخبار ورزشی

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *