زمینه توسعه اشتغال در حوزه آبزی‌پروری شهرستان گناوه فراهم شود

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا مهرجو عصر یکشنبه در نشست هم اندیشی ستاد احسان و نیکوکاری کمیته امداد شهرهای گناوه، دیلم و ریگ در فرمانداری گناوه با گرامیداشت دهه مبارک فجر اظهار داشت: در ایام دهه مبارک فجر ضمن تشریح و تبیین دستاوردهای نظام مقدس اسلامی، ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی به نسل جوان منتقل و بازگو شود.

فرماندار گناوه افزود: از ویژگی‌های برجسته انقلاب اسلامی و وجه تمایز اصلی آن با سایر انقلاب‌های جهان و رمز پایداری و ماندگاری آن در سه ویژگی مکتب و ایدئولوژی دین اسلام، رهبری پیامبر گونه امام (ره) و رهبر معظم انقلاب و مردمی بودن انقلاب اسلامی است.

وی گفت: امروز شجره طیبه نظام جمهوری اسلامی به عنوان کشوری اثرگذار در منطقه و جهان و به عنوان یک حکومت دینی برگرفته از ارزش‌های دینی و اسلامی اثرات خود را بر همه ملت‌های آزادیخواه جهان گذاشته است.

فرماندار گناوه بیان کرد: هدف نظام اسلامی و دولت کمک و توانمندسازی محرومان جامعه است تا در جامعه اسلامی محرومیت و فاصله طبقاتی وجود نداشته نباشد.

وی ادامه داد: در ابتدای پیروزی انقلاب تشکیل نهادهای حمایتی برگرفته از انقلاب اسلامی مانند کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز با همین وصف و توصیف و در همین راستا بوده است.

مهرجو بیان کرد: با تشکیل نهاد کمیته امداد امام خمینی (ره) اقدامات بسیار مؤثری در راستای محرومیت زدایی مانند اکرام ایتام، ساخت مسکن، توانمندسازی و خودکفایی این قشر انجام شده است.

وی تصریح کرد: در شرایط کنونی کشور و با توجه به تحریم‌های ظالمانه دشمنان علیه ملت ایران حاکمیت به تنهایی پاسخگوی رفع نیازمندی‌های محرومین و تحت پوشش قرار دادن کامل آنها نیست و نیاز به توسعه مشارکت مردمی و ترویج فرهنگ انفاق در جامعه است.

فرماندار گناوه گفت: پیام انقلاب اسلامی رفع فقر و محرومیت در جامعه و تهی کردن جامعه از افراد فقیر است و باید تلاش کنیم فرهنگ انفاق و نیکوکاری در جامعه به خوبی ترویج و نهادینه شود.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های و مزیت‌های بسیار خوبی در زمینه اشتغال و کمک به نیازمندان در شهرستان‌های شمالی استان وجود دارد اضافه کرد: در شهرستان گناوه ظرفیت‌های بسیار خوبی جهت اشتغال پایدار و توانمندسازی افراد بخصوص در حوزه آبزی پروری وجود دارد که باید از آنها برای بهبود معیشت و توانمند سازی نیازمندان بهره برد.

مهرجو یادآور شد: خیران استان بوشهر بخصوص شمال استان و شهرستان گناوه همواره در امور خیرخواهانه پیشگام بوده‌اند و لذا خیران و نیکوکاران باز هم کمک کنند تا جامعه توانمند بدون اتکا به نهادهای حمایتی داشته باشیم.

فرماندار گناوه با اشاره به انتخابات دوم اسفند گفت: انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در دوم اسفند امسال از رویدادهای مهم سیاسی سال ۹۸ به شمار می‌رود و نیاز به مشارکت حداکثری مردم است.

وی اظهار داشت: همه مجریان و دست‌اندرکاران انتخابات در این شهرستان مکلف و موظف هستند که بر اساس قانون و قانون مداری و رعایت اصل بی طرفی عمل کنند و زمینه مشارکت حداکثری مردم را در این انتخابات فراهم سازند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گناوه در این نشست گفت: جشن احسان و نیکوکاری همه ساله در آستانه سال نو با همکاری کمیته امداد و نهادهای مرتبط و کمک خیران برگزار می‌شود و از این محل کمک‌های مردمی جمع آوری و در اختیار خانوارها تحت پوشش قرار می‌گیرد.

وی با ارائه گزارشی از عملکرد و خدمات کمیته امداد گناوه گفت: در شهرستان گناوه دو اداره کمیته امداد در شهر گناوه بخش مرکزی و بندر ریگ فعالیت می‌کنند.

وی مراد شمس الدینی گفت: در بخش مرکزی و شهر گناوه ۳ هزار و ۲۷۰ خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند که بیشترین جمعیت آنها مربوط به خانواده‌های ایتام است و کمیته امداد در سرفصل‌های مختلف به آنها خدمات ارائه می‌دهد.


منتشر شده

در

بوشهر

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *