رونالدو به دنبال یک رکورد جاودانه در تاریخ فوتبال

به گزارش “ورزش سه”، عنوان بهترین گلزن تاریخ فوتبال سالهاست در اختیار پله قرار دارد و اگرچه به روایتی او بالای ۱۲۰۰ بار موفق به گلزنی شد، اما ۷۶۷ گل او به صورت رسمی ثبت شده و رونالدو تا به حال با زدن ۷۳۷ گل، جدی ترین رقیب اسطوره فوتبال برزیل محسوب می شود. کریستیانو رونالدو اخیرا موفق شد روماریوی ۷۳۴ گله را پشت سر گذاشته و عنوان دومین گلزن برتر تاریخ فوتبال را از آن خود کند. بعد از سپری کردن دوره ای کوتاه در اسپورتینگ لیسبون و به ثمر رساندن پنج گل، رونالدو راهی منچستریونایتد شد و در طی شش سال درخشان در این باشگاه ۱۱۸ بار دروازه رقبا را گشود.

رونالدو به دنبال یک رکورد جاودانه در تاریخ فوتبال
رونالدو به دنبال یک رکورد جاودانه در تاریخ فوتبال

اما انتقال به رئال مادرید نقطه عطف کارنامه او بود و رونالدو توانست در برنابئو تبدیل به یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال شده و در مجموع ۴۵۰ بار برای این تیم گلزنی کند. اینگونه ستاره پرتغالی تبدیل به بهترین گلزن تاریخ این باشگاه نیز شد.

حالا رونالدو دو سال است راهی یوونتوس شده و در این مدت ۶۵ بار برای بیانکونری موفق به گلزنی شده است. رونالدو در فصل جاری ۳۷ بار دروازه رقبا را باز کرد و رکورددار گلزنی در تاریخ یوونتوس در یک فصل شد. با تکرار همین کارنامه، کریستیانو یک سال دیگر عنوان بهترین گلزن تاریخ فوتبال را از آن خود خواهد کرد. گرد مولر، اسطوره بزرگ آلمان با ۷۲۰ و لیونل مسی با ۷۱۷ گل رتبه های بعدی را به خود اختصاص داده اند.


منتشر شده

در

اخبار ورزشی, فوتبال

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *