رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی هوشمند نیازمند تقویت فرهنگ عمومی

رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی هوشمند نیازمند تقویت فرهنگ عمومی
رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی هوشمند نیازمند تقویت فرهنگ عمومی

رضا عسگری در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه در خصوص اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی اکثر صنوف زنجان در این زمینه همراهی لازم را با مسئولان داشته و در زمانی که تعطیلی‌ها حاکم بود، این موارد را رعایت کردند، گفت: در مقطعی هم که با توجه به پروتکل‌های بهداشتی، محدودیت‌هایی در این زمینه اعمال شده بود، باز هم صنوف همراهی لازم را داشتند و اگر این همراهی وجود نداشت، بالطبع این فاصله‌گذاری دستاوردهایی را که امروز داشت، به دست نمی‌آوردیم.

وی با بیان اینکه در این بین برخی از صنوف نیز رفتارهای پرخطری را انجام داده و به مقوله فاصله‌گذاری اجتماعی توجه نکردند، افزود: بیش از ۷۰۰ واحد صنفی در شهرستان زنجان پلمب شد و کماکان همکاران ما در اداره اماکن و معاونت بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و نیز اتاق اصناف زنجان و بهداشت محیط پیگیر رعایت ضوابط بهداشتی در واحدهای صنفی فعال هستند و طبیعتاً در حوزه محدودیت‌هایی که اعمال شده است، وظایف و تکالیف خود را پیگیری می‌کنند.

فرماندار زنجان با تاکید بر اینکه اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی تعطیل نشده اما کمی تسهیل‌گری صورت گرفته است، تصریح کرد: تصمیمات جدید اجازه داده است که بخش دیگری از صنوف فعالیت خود را آغاز کنند اما این منوط به رعایت ضوابط بهداشتی است و مسئولانی که مسئولیت نظارت بر حسن اجرای این کار به آن‌ها سپرده شده است، باید از این قضیه مراقبت کرده و با مواردی که این موازین را رعایت نمی‌کنند، برخورد لازم صورت گیرد.

عسگری با تاکید بر اینکه در حوزه سلامت و هر آن چیزی که سلامت مردم را تهدید می‌کند، با کسی تعارف نداریم و بی‌تردید نمی‌توانیم منافع عموم جامعه را فدای منافع برخی از افراد کنیم، ادامه داد: کسی که در شرایط کنونی بخواهد در صنف خود موازین بهداشتی را که این روزها دغدغه اول همه جوامع است، نادیده بگیرد، یک مجرم است.

فرماندار شهرستان زنجان، یکی از مصادیق امر به معروف و نهی از منکر همین تذکرات مربوط به رعایت موازین بهداشتی در شرایط کنونی جامعه است، خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد آنچه که امروز بیش از همه حائز اهمیت است، این است که برای رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و اجرای چنین طرح‌هایی، نیازمند توقیت فرهنگ عمومی هستیم. مهم‌تر از همه اینکه مردم باید نسبت به رعایت موارین بهداشتی حساس باشند.


منتشر شده

در

زنجان

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *