راه اندازی دو کنسرسیوم صادراتی جدید در استان مرکزی

راه اندازی دو کنسرسیوم صادراتی جدید در استان مرکزی
به گزارش خبرآنلاین استان مرکزی ؛ « مصطفی آمره » در گفتگو با
خبرآنلاین با بیان مطلب فوق ، افزایش سطح دانش اعضای کنسرسیوم، کمک هزینه تامین زیرساخت های مورد نیاز برای بازار هدف ،حمایت در خصوص انتقال و افزایش فناوری و پرداخت یارانه حضور در نمایشگاه ها و  همچنین حضور هیات های صنعتی تجاری خارجی در کشورهای مختلف را از مهمترین برنامه های حمایتی به کنسرسیوم های صادراتی عنوان کرد .
او با بیان اینکه ۲۵۰  میلیون دلار کالا  امسال از صنایع کوچک و متوسط شهرک ها و نواحی صنعتی این استان به نقاط مختلف جهان صادر شد ،افزود : وزن کالاهای صادراتی صنایع کوچک استان مرکزی بیش از ۲۴ هزار و ۹۵۷ هزار تن برآورد می شود. همچنین بیشترین کالاهای صادراتی استان مرکزی از واحدهای مستقر در شهرک های صنعتی خیرآباد اراک، دلیجان، خمین، ایبک آباد، اراک و ناحیه صنعتی شهید بابایی به نقاط مختلف جهان صادر شده است.
آمره با اشاره به اینکه چهار شرکت صادراتی در بخش های فلزی، سنگ، نفت و گاز در استان تشکیل شده و حمایت های بسیاری نیز برای این شرکت ها برنامه ریزی شده است، ادامه داد : سه هیات اقتصادی امسال از کشور عراق و یک هیات اقتصادی از کشور سوریه از ظرفیت های شهرک ها و نواحی صنعتی استان مرکزی بازدید کرده اند و قراردادهای مشارکتی مهمی نیز بین شرکت های داخلی با کشورهای مذکور در حال تنظیم و عقد است.
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان در پایان صحبت های خود بیان کرد : ۱۵۰ نفر از فعالان بخش تولید امسال متقاضی سرمایه گذاری در شهرک ها و نواحی صنعتی استان مرکزی بودند که تا کنون ۷۰ هکتار زمین به این متقاضیان واگذار شده است که بیشترین زمین ها امسال از شهرک های صنعتی خیرآباد اراک، مامونیه، زاویه، خمین، محلات، دلیجان، نوبران و غرق آباد به متقاضیان واگذار شده است.
۴۶

منبع : خبر آنلاین


منتشر شده

در

مرکزی

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *