راه‌اندازی ۷ مرکز بیماریابی کرونا در مناطق پر جمعیت استان بوشهر

راه‌اندازی ۷ مرکز بیماریابی کرونا در مناطق پر جمعیت استان بوشهر

به گزارش خبرآنلاین از بوشهر، دکتر عبدالمحمد خواجه‌ئیان بیان کرد: با توجه به اینکه بیماری کرونا هنوز درمان خاصی ندارد و تنها راه کنترل آن پیشگیری، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، محدودیت ترددها و شناسایی مبتلایان است، مرکز بهداشت استان اقدام به راه‌اندازی مراکز بیماریابی کرونا در مناطق پرجمعیت استان کرده است.

وی افزود: هم‌اکنون ۷ مرکز بیماریابی در مراکز خدمات جامع سلامت راه‌اندازی شده که تا هفته آینده ۱۳ مرکز دیگر اضافه خواهد شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ادامه داد: این مراکز در شهرستان‌های بوشهر، دشتستان، جم، عسلویه، گناوه و کنگان فعال هستند.

وی با بیان اینکه شرایط نمونه‌گیری در این مراکز رعایت شده اظهار کرد: افراد دارای علائم کرونا، بیماری‌های زمینه‌ای و مزمن و کسانی که با فرد مبتلا در تماس بوده‌اند به مراکز منتخب مراجعه کنند.

دکتر خواجه‌ئیان گفت: نمونه‌های گرفته شده مراکز در همان روز به آزمایشگاه مرجع تشخیص کرونا بوشهر ارسال و جواب‌ها بعد از ۲۴ ساعت مشخص می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد با راه‌اندازی مراکز بیماریابی کرونا میزان مراجعه مردم به بیمارستان‌ها کمتر شود و هر چه سریعتر مبتلایان شناسایی شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تاکید کرد: در کنار این‌ها رعایت فاصله گذاری اجتماعی، همکاری بین بخشی نهادها و از همه مهمتر مشارکت مردم می‌تواند موجب  قطع زنجیره انتقال و کنترل بیماری شود.

۴۸


منتشر شده

در

بوشهر

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *