راه‌اندازی مرکز تخصصی “کارن” در سمنان

راه‌اندازی مرکز تخصصی “کارن” در سمنان
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان  سیدمحمد ناظم‌رضوی اظهار کرد: مرکز تخصصی «کارن» که نام آن برداشت شده از کلمه های  کاوش، اکتشاف، رویش و نشاط است در بوستان سیمرغ سمنان در حال آماده‌سازی است و در آینده‌ای نزدیک گشایش می‌یابد.
وی افزود: مرکز تخصصی «کارن» می‌تواند در معیارهای شهر سمنان به عنوان شهر دوستدار کودک  که تا به حال نیز پیشرو بوده است موثر باشد و با ایجاد فضاهای متنوع و کاربردی برای کودکان نقش موثری را  در رشد و خلاقیت کودکان ایفا کند.
شهردار سمنان ادامه داد: در حال حاضر زندگی نوین باعث شده است که کودکان در فضاهای بسته و آپارتمانی رشد کنند و از طرفی مهدهای کودک و مدارس نیز روز به روز کوچک تر می شوند و نیاز به فضاهای بزرگ و پرتحرک برای کودکان  احساس می‌شود.
ناظم‌رضوی گفت: مرکز تخصصی کودک  و خانواده بر اساس فعالیت‌های انسان گرا و در فضاهای بزرگ برپا می‌شود و بازی‌های آموزشی و پرهیجان به شکلی طراحی شده است تا کودکان در آینده اضطراب کمتری را در روبه‌رو شدن با مشکلات تجربه کنند.
وی تاکید کرد: می‌توان امیدوار بود سرمایه‌گذار این طرح با توجه به شناختی که از کودکان دارد و در این راستا کارگاه های آموزشی و روانشناسی را برگزار کرده است در اجرای این طرح موفق عمل کند.
شهردار سمنان اضافه کرد: سعی بر این است که سفارش و  ساخت وسایل بازی با طراحی های جدید انجام شود و جذب و آموزش کودکان را بر اساس نظر کارشناسان به همراه داشته باشد، همچنین کارگاه هایی مهارت‌محور مانند نجاری و سفالگری نیز ایجاد می شود که کودک باید با ذهن و خلاقیت خود شروع به ساختن وسایل چوبی یا گلی کند.
ناظم‌رضوی تصریح دارد: آشپزخانه‌ای نیز با عنوان «کارگاه آشپزی مادر و کودک» با وسایل واقعی آشپزی ایجاد می شود تا کودکان با مواد غذایی مورد نیاز و با همکاری مربی و خانواده بتوانند لذت پختن غذا را از کودکی تجربه کنند.
وی گفت: بازی‌های پر تحرک  برای کودکان مانند فوتبال دستی غول آسا و والیبال غول آسا از دیگر برنامه های تفریحی و ورزشی این مجموعه است و در کنار آن برای خانواده ها نیز مکانی برای استراحت و غذاخوری برپا خواهد شد.
شهردار سمنان با اشاره به ساخت سالن آمفی تئاتر در کنار این مجموعه گفت: در آینده می‌توان با استفاده از ظرفیت‌های این مکان، اجراهای موسیقی و تئاتر کودک را نیز فعال کرد و پیش از ساخت آن احتمالا صحنه‌ای روباز  ایجاد شود و امیدواریم این مجموعه با همت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و نظارت و حمایت سازمان فرهنگی ورزشی اجتماعی شهرداری سمنان بتواند مجموعه ای باکیفیت برای بازی کودکان این شهر باشد
۴۶

منتشر شده

در

سمنان

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *