رئیس دانشگاه سمنان : تدریس واحد درسی ارزش‌های دفاع مقدس میدانی شود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان  سمنان ، رئیس دانشگاه سمنان در نشست با مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان سمنان با بیان این مطلب گفت : تدریس واحد درسی ارزش‌های دفاع مقدس که واحدی اختیاری محسوب می‌شود باید به صورت میدانی و مکان هایی نظیر پادگان ها ، میدانهای تیر  و فضاهای مرتبط با دفاع مقدس برگزار شود تا تاثیر گذاری و جذابیت  آن برای دانشجویان دو چندان شود و عملیاتی شدن این موضوع همکاری دستگاههای مربوطه را می طلبد .

دکتر نصیری با بیان اینکه نسل جدید و جوان باید با ارزش ها و منزلت آثار دفاع مقدس آشنا شوند و دانشگاه سمنان  به عنوان یک مجموعه آموزشی به طور هدفمند برای این موضوع با ارائه درس آشنایی با ارزشهای دفاع مقدس برنامه ریزی کرده است افزود : می توان با بهره گیری از اساتید مجرب و افرادی که در دوران دفاع مقدس حضور فعال داشته و با بیان خاطرات و ایثارگری های آنان بر جذابیت این واحد درسی برای دانشجویان افزود .

رئیس دانشگاه سمنان تصریح کرد : دفاع مقدس برای ما یک فرهنگ و مکتب است و وظیفه ی ما حفظ ایثارگری ها و جانفشانی های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و پاسداری از خون شهداست .

در ادامه مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان سمنان هم در این نشست بر تقویت بیش از پیش فعالیتهای فرهنگی در حوزه دفاع مقدس در دانشگاه مادر استان تاکید کرد و گفت : دانشگاه ها بهترین مکان برای اشاعه و تقویت فرهنگ مقاومت و ایستادگی در مقابل دشمن هستند .

سرهنگ سلامی همچنین خواستار همکاری و مساعدت دانشگاه سمنان در تدوین دانشنامه استانی دفاع مقدس شد و افزود : تا کنون ۵۹۰ مدخل از موضوعات مهم استان در دفاع مقدس شناسایی شده که باید برای انها مقالات علمی تهیه شود و دانشگاه سمنان با توجه به دارا بودن اساتید مجرب می تواند  در این زمینه یاری گر ما باشد .

در این نشست درباره محورهای همکاری دانشگاه سمنان و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس بحث و بررسی شد .

۴۶


منتشر شده

در

سمنان

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *