«دو برابر» شدن پاداش مدال آوران طلایی برای المپیک توکیو

به گزارش خبرنگار مهر، ۱۰ هزار دلار رقمی است که از سوی اعضای هیات اجرایی کمیته ملی المپیک به عنوان پاداش پای سکوی مدال آوران طلا در بازی‌های المپیک توکیو تعیین شده است. طبق مصوبه این کمیته، ورزشکارانی هم که در این بازی‌ها صاحب مدال نقره و برنز شوند به ترتیب ۵ و ۳۵۰۰ دلار پاداش دریافت می‌کنند.

این ارقام در حالی برای مدال آوران توکیو مصوب شده که نسبت به پاداش مصوب مدال آوران المپیک ریو افزایش دو برابری داشته است.

کیکاوس سعیدی دبیرکل کمیته ملی المپیک در گفتگو با خبرنگار مهر با یادآوری پاداشی که این کمیته برای مدال آوران المپیک ریو مصوب کرده بود، خاطرنشان کرد: پاداش پای سکو برای ورزشکاران طلایی در المپیک ریو ۵ هزار دلار بود. این رقم برای ورزشکارانی که در آن دوره بازی‌ها صاحب مدال نقره و برنز شدند هم به ترتیب ۳ و یک هزار دلار بود.

وی تصریح کرد: کمیته ملی المپیک با در نظر گرفتن اهمیت بازی‌های المپیک و مدال آوری در این بازی‌ها اقدام به تعیین پاداش ۱۰، ۵ و ۳۵۰۰ دلاری برای مدال آوران توکیو کرده است.

دبیرکل کمیته ملی المپیک خاطرنشان کرد: این در حالی است که نرخ ارز نسبت به پنج سال پیش و زمان برگزاری بازی‌های المپیک ریو رشد چند برابری داشته است. با این حال کمیته ملی المپیک پاداش دو برابری برای مدال آوران توکیو مصوب کرده است. این اقدام در راستای حمایت حداکثری از مدال آوران و ایجاد انگیزه بیشتر برای آنها انجام شده است.

سعیدی تاکید کرد: ورزشکارانی که در توکیو صاحب مدال شوند در همان محل بازی‌ها نسبت به رنگ مدال‌شان، پاداش مصوب خود را دریافت می‌کنند.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *