دولت ۵۰۵ میلیارد ریال به خیرین مدرسه‌ساز کمک کرده است

محسن حاجی میرزایی چهارشنبه شب در نشست با خیرین مدرسه ساز خراسان شمالی در شهر اسفراین اظهار داشت: دولت امسال هم ۳۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای این امر پیش بینی کرده است.

وی با بیان اینکه میزان اعتبار اختصاص یافته در سال گذشته ۱۰ هزار میلیارد ریال بوده گفت: حمایت دولت از طرح ساخت مدارس مشارکتی با خیرین نسبت به پارسال ۳.۳ برابر رشد دارد.

سرانه فصای آموزشی خراسان شمالی بالاتر از میانگین کشوری

وزیر آموزش و پرورش افزود: اولویت این وزارتخانه با مناطق محروم و کم برخوردار است اما خراسان شمالی جزو این مناطق نیست.

حاجی میرزایی استان‌های سیستان و بلوچستان و تهران را  از نظر سرانه فصای آموزشی از محرومترین مناطق کشور ذکر کرد و گفت: اکنون ۸۶۰ مدرسه در تهران وجود دارد که بر اساس نظر ستاد مدیریت بحران  قابل استفاده نیست.

وی میانگین فضای آموزشی در خراسان شمالی را بالاتر از کشور دانست و گفت: متوسط فضای آموزشی برای هر دانش آموز در کشور ۵.۲۱ متر مربع است که این میزان در خراسان شمالی ۵.۳۳ متر مربع و در شهر اسفراین به دلیل حضور خیرین مدرسه ساز ۶.۹ متر مربع است.

حاجی میرزایی با بیان اینکه هر جا که اراده‌ای برای ساخت مدارس شکل بگیرد حمایت می‌کنیم افزود: سیاست آموزش و پرورش هدایت کمک خیرین به مناطق کم برخوردار از نظر فضای آموزشی است.

وی با اشاره به طرح آجر به آجر برای مشارکت همگانی مردم در مدرسه سازی گفت: فرهنگ سازی برای مشارکت همه مردم به اندازه توان خود در ساخت مدارس از اهداف این طرح است.

وزیر آموزش و پرورش در این نشست از خدمات خیر مدرسه ساز اسفراینی، عبداالله حقانی که چندی پیش به علت بیماری درگذشت قدردانی و به فرزندش لوح یادبود اهدا کرد.

وزیر آموزش در سفر ۲ روزه خود به خراسان شمالی عصر چهارشنبه استخر دانش آموزی اسفراین را افتتاح کرد.

افتتاح متمرکز ۱۷ پروژه جایگزینی مدارس سنگی، کارگاه توانبخشی و۲ سالن ورزشی، حضور در نشست شورای اداری و شورای معاونان آموزش و پرورش استان و کلنگ زنی هنرستان گوهرشاد شیروان از دیگر برنامه های وزیر آموزش و پرورش در خراسان شمالی است.

شهرستان ۱۲۰ هزار نفری اسفراین در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد قرار دارد.

منبع : خبرگزاری ایرنا

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *