دوره دانش‌افزایی ویژه مدیران مراکز مشاوره ازدواج برگزار شد

اعظم کریمی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برگزاری دوره دانش افزایی مدیران مراکز تخصصی «مشاوره ازدواج و خانواده» سراسر کشور به میزبانی رشت گفت: این دوره با همت دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی معاونت جوانان وزارت ورزش و با همکاری سازمان نظام مشاوره و روانشناسی با حضور ۱۲۰ نفر از مدیران مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده برگزار شد.

وی ادامه داد: در این دوره شهرام محمد خانی دانشیار روانشناسی بالینی دانشگاه خوارزمی به مدت ۱۶ ساعت به تدریس مباحث زوج درمانی شناختی-رفتاری (ساختار، فرایند، ارزیابی و طرح ریزی درمان) پرداخت.

کریمی یادآور شد: در این دوره سه روزه موضوعاتی نظیر خانواده درمانی و زوج‌های پیمان شکن، مشاوره سنجی پیش از ازدواج بر اساس مدل FAP، ارتباط مؤثر با مراجعان، برنامه ریزی هدفمند زمان‌دار و مطالعات به روز توسط مدیران مراکز تخصصی مشاوره و اساتید استان گیلان ارائه شد.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی با بیان اینکه بسیاری از موضوعات و مسائل نوپدید در حوزه خانواده مطرح است، اظهار داشت: برگزاری این هم اندیشی ها موجب طرح مسائل در فضای علمی و به اشتراک گذاشتن تجربیات متخصصین در مقابله با آسیب‌ها است.

وی در خصوص عمده انتظارات و مطالبات شرکت کنندگان در دوره دانش افزایی گفت: موضوع معافیت مالیاتی، ضرورت بیمه مشاوره، تداوم دوره‌های آموزشی و نیز اجباری شدن مشاوره‌های پیش از ازدواج همزمان با توسعه کمی و کیفی مراکز تخصصی از جمله مباحث مطرح شده بود.

در مراسم اختتامیه این دوره از ۱۰ مرکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده فعال در کشور تقدیر شد.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *