دلایل مخالفت کمیته ملی المپیک با درخواست احسان حدادی

به گزارش خبرنگار مهر، کیکاوس سعیدی درباره درخواست احسان حدادی برای اعزام به آلمان و جراحی خار پاشنه در روزهایی که قیمت ارز بالا رفته است، به رادیو تهران گفت: احسان حدادی یکی از قهرمانان ما است. رویکرد کمیته ملی المپیک حمایت تمام قد و حداکثری از رشته‌های المپیکی و قهرمانانی است که سهمیه المپیک گرفته اند. اما برای بعضی مسائل محدودیت داریم. هرچند خودمان را مکلف می‌دانیم کنار قهرمانان باشیم.

وی افزود: احسان خودش هم تمایل ندارد در این شرایط، ارز از کشور خارج کند ولی دغدغه اش این است که زود به شرایط تمرینی برگردد. در کشور هم شرایط درمان فراهم است و هیأت اجرایی برای پرداخت هزینه خارج از کشور او به نتیجه نرسید. فدراسیون پزشکی ورزشی به این موضوع رسیدگی می‌کند.

دبیر کمیته ملی المپیک همچنین در واکنش به حق جلسات بعضی از کمیسیون‌های این کمیته از جمله کمیسیون محیط زیست که به ۲۰۰ هزار تومان هم می‌رسد، اظهار کرد: اینطور نیست. ما ۱۸ کمیسیون داریم که در خود کمیته بین المللی المپیک هم هست. در اساسنامه ما هم آمده که این کمیسیون‌ها به عنوان کمیسیون مشورتی و نه اجرایی تشکیل بشود. یک عده باید فکر کنند و ایده بدهند. بیش از ۲۰۰ نفر از نخبگان در حوزه ورزش و علمی و فرهنگی را جمع کرده ایم. خیلی از آنها استاد دانشگاه هستند.

سعیدی تصریح کرد: پرداخت مبلغ ۱۰۰ هزار تومان در ماه هزینه ایاب و ذهاب است وگرنه نمی‌تواند جبران خدمت کند. این پرداختی هم بر اساس آئین نامه است. هر کمیسیون هم ماهی یکبار جلسه دارد. در روزهای کرونایی هم جلسات به صورت مجازی برگزار می‌شود. ان شاءالله از تولیدات و مشورت این کمیسیون ها استفاده کنیم. بعضی دوستان کم لطفی می‌کنند و می‌گویند جلسات کمیسیون‌های ما خروجی نداشته است.

دبیر کمیته ملی المپیک در پاسخ به این سوال که خروجی کمیسیون محیط زیست چه بوده است؟ گفت: چند برنامه زیست محیطی و زیست فرهنگی برگزار شد؛ مثل چاپ کتاب و بروشور. در حوزه اجرایی و عملیاتی برنامه‌هایی با مشارکت شهرداری برگزار شد. گزارش و عکس‌ها در آرشیو کمیته ملی المپیک موجود است. یکی از مأموریت‌های ما در کمیته المپیک، کمک به محیط زیست است.

منبع : مهرنیوز


منتشر شده

در

اخبار ورزشی, سایر ورزش ها

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *