دستور تهیه سالاد گل کلم تاج گذاری توسط Thomasina Miers

Pشاید این عشق من به نوشته های کنستانس اسپری و مارگارت کاستا و دنیای نوستالژیک نوشته های آنها باشد. شاید این وسواس بی‌بند و باری من نسبت به چاتنی انبه و هر غذایی که می‌توانم آن را روی آن بچینم یا در آن می‌نوشم (بهاجی‌ها، تخم‌مرغ‌های شیرین، ساندویچ‌ها… این فهرست ادامه دارد) باشد. یا شاید این فقط اشتیاق من به ادویه ها و راهی است که آنها مرا به سرزمین های دور منتقل می کنند. ایرادی نداره. چاشنی لطیف هر چیزی «تاج گذاری»، و خوشه‌ای سرشار از سیر، لیمو، سبزی‌های تازه، دانه‌های گشنیز و انار، این شام را به یک شام وسط هفته تبدیل می‌کند.

سالاد گل کلم تاول زده با کوسکوس معطر و انار

برای این کار به گریل داغ یا کباب در فر نیاز دارید. گل کلم را در بالاترین درجه تنظیم کنید تا زمانی که در جاهایی سیاه و کاراملی شود.

آماده سازی ۳۰ دقیقه
پختن ۱۰ دقیقه
سرو ۴

۱۰۰ گرم کوسکوس
۳ قاشق چایخوری تخم گشنیز
، له شده
نمک و فلفل
۱ سر بزرگگل کلم
۱ قاشق غذاخوری پودر کاری ملایم

۳ قاشق غذاخوری زیتون فوق بکر روغن
۱۷۵ میلی لیتر ماست یونانی
۱ حبه سیر کوچک
پوست کنده و له شده
۱ قاشق غذاخوری انبه چاتنی
آب ۱ عدد لیموی کوچک
۱ مشتبرگ نعناعخرد
۱ مشت بزرگبرگ گشنیز، خرد شده

برای سرو
۳۰ گرم بادام پرک برشته شده
دانه های ½ انار

کوسکوس را در ظرفی بریزید و روی آن را با ۲۰۰ میلی لیتر آب جوش بپوشانید و در یک قاشق چای خوری تخم گشنیز و مقدار زیادی نمک و فلفل بریزید. یکبار هم بزنید، روی آن را بپوشانید و بگذارید ۱۰ دقیقه بماند.

در همین حین، گریل را گرم کنید. گل کلم ها را به صورت گلچه شکسته، برگ های بیرونی سفت را دور بریزید، اما جوانه های آن را نگه دارید، سپس آن را در سینی فر قرار دهید. پودر کاری، باقیمانده دانه گشنیز، دو قاشق غذاخوری روغن و ۷۵ میلی‌لیتر ماست را با هم مخلوط کرده، به خوبی مزه دار کنید، سپس روی گلچه‌ها بمالید تا خوب پوشش داده شوند. به مدت پنج تا هشت دقیقه کباب کنید، تا زمانی که گل کلم در لبه های آن ذغالی شود و فقط وسط آن نرم شود.

باقی مانده ماست، سیر، چاتنی انبه و نصف لیمو را با همزن بزنید. آب میوه در یک کاسه یا شیشه مربا. درب کوسکوس را باز کنید و بررسی کنید که نرم باشد (اگر نه، ۵۰ میلی لیتر آب جوش اضافه کنید و پنج دقیقه دیگر دم بکشید). یک چنگال را از داخل آن بگذرانید، سپس آخرین روغن زیتون، آب لیمو و همه چیز را به جز مقداری سبزی بپاشید.

زمانی که گل کلم پخت، آن را بریزید. در سس ماست و چاشنی آن را بررسی کنید. کوسکوس را در بشقاب‌ها بریزید، روی آن گل کلم و سس بپاشید، روی بادام‌ها، دانه‌های انار و آخرین پراکنده گیاهان بپاشید، و اجازه دهید انبوهی‌ها داخل بشقاب بروند.

خم ساده…

اگر می‌خواهید از لبنیات پرهیز کنید، ماست نارگیل را امتحان کنید یا با بادام هندی خیس‌شده یک «کرم» بادام هندی درست کنید. ماریناد همچنین روی پای مرغ که به آرامی برشته شده در دمای ۱۷۰ درجه سانتیگراد تا زمانی که پوست طلایی و ترد شود، خوشمزه است.


منتشر شده

در

آشپزی, بین الملل, فرهنگ و هنر, مهارت های زندگی

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *