در توسعه پرورش آبزیان نسبت به برنامه ششم توسعه عقب هستیم

در توسعه پرورش آبزیان نسبت به برنامه ششم توسعه عقب هستیم
به گزارش خبرنگار مهر، سید پرویز محبی صبح یکشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل شیلات هرمزگان بیان داشت: امسال به نام جهش تولید نامگذاری شده است و بحث‌های شیلاتی در هرمزگان حساب ویژه ای دارد و برنامه‌های متناسب با نامگذاری سال باید در هرمزگان اجرایی شود.
وی با اظهار اینکه ویروس کرونا در حوزه شیلاتی هم تأثیرگذار بوده است، عنوان کرد: تأثیرات کرونا در کاهش صید و صیادی و آبزی پروری قابل مشاهد است. برنامه‌هایی در سازمان شیلات ایران در جهت کاهش تأثیرات منفی کرونا در حوزه شیلاتی در حال تدوین است.
محبی با اشاره به حواشی رخ داده در خصوص شیوع کرونا در بازار ماهش فروشان بندرعباس خاطرنشان کرد: در موضوع بازار ماهش فروشان افراد مبتلا به ویروس کرونا شده‌اند و هیچ ارتباطی به انتقال ویروس از آبزیان به انسان ندارد و اخبار به گونه‌ای در اذعان عمومی شکل گرفته است که شاید آبزیان مشکل دارند.
معاون شیلات ایران ابرازداشت: باید برنامه ریزی برای فرهنگ سازی و اینکه کرونا ارتباطی به آبزیان نداشته و انتقال ویروس در بازار ماهی فروشان از فرد به فرد دیگر بوده است.
وی اظهارداشت: در سال پایانی دولت قرار داریم و هدف بر افتتاح و بهره برداری از پروژه‌هایی است که در ابتدای دولت یازدهم آغاز شده است. باید تلاش بیشتری شود تا پروژه‌های نیمه تمام استان با همت و همدلی مسئولان به پایان برسد.
به گفته محبی، قوی‌ترین بخش شیلاتی کشور در استان هرمزگان قرار دارد. رتبه اول صید و صیادی در اختیار هرمزگان است. صید فانوس ماهیان فقط در هرمزگان انجام می‌شود. ساخت موج شکن‌های مردمی در هرمزگان یک اتفاق خوب بود که قابلیت بخش صید و پهلوگیری برای صیادان ایجاد کرده است.
وی افزود: طرح جزیره بدون تور در جزیره کیش به عنوان یک طرح ملی اجرایی شد. در سرمایه گذاری شناور لاین‌ها و پرساینر ۳۰ شناور کشوری سهمیه برای کشور در نظر گرفته شده است، این شناورها توانایی حضور در آب‌های دور و صید ماهیان صنعتی دارند، پس باید به فکر جذب سرمایه گذاران علاقمند در حوزه صیادی باشیم. با بهره گیری از این شناورها قیمت‌های بازار شکسته می‌شود.
معاون صید و صیادی بنادر ماهیگیری شیلات ایران اضافه کرد: توسعه پرورش ماهی در قفس با توجه به تکالیف برنامه ششم توسعه عقب است و باید توجه بیشتری به این حوزه شود. باید توان بیشتری در توسعه پرورش آبزیان در استان هرمزگان انجام شود.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *