درپی بارش های اخیر؛ نقش واقعی پروژه های آبخیزداری درکنترل سیلاب و روان آب ها نمایان شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان اسماعیل عرب معصومی با بیان اینکه اجرای پروژه های آبخیزداری به صرفه و اقتصادی است افزود: با اجرای این پروژه ها تا حد زیادی به ویژه در مواقع بحران و با کمترین هزینه از خسارت های مالی و جانی پیشگیری می شود.

وی درباره پروژه های آبخیزداری که درسطح شهرستان گرمسار اجرا شده است اظهار داشت: خوشبختانه طی دو سال گذشته و با اعتباری بالغ بر۵ میلیاردتومان  ازمحل اعتبارات صندوق توسعه ملی، عملیات آبخیزداری و آبخوان داری با هدف کنترل سیلاب، رسوب و افزایش نفوذ پذیری آب در قالب احداث بندهای سنگی-ملاتی، سنگی-گابیونی و پخش سیلاب در حوزه های آبخیز این شهرستان به مرحله اجرا در آمده است.

این مسئول منابع طبیعی شهرستان گرمسار خاطر نشان کرد: این اقدامات شامل عملیات پخش سیلاب و خاکریزی با تراکم ۹۵ درصد و به حجم ۵۵۰۰ هزار مترمکعب و عملیات سنگی-ملاتی به حجم  ۵۹۰۰مترمکعب در حوزه آبخیز سنگاب  و چنداب بخش ایوانکی  شهرستان گرمسار بوده است.

وی یادآور شد: با اجرای پروژه های آبخیزداری شاهد اثر بخشی بسیار زیاد این پروژه ها در حفاظت خاک، کاهش خطرات سیلاب، تقویت منابع آب های زیر زمینی، بهبود پوشش گیاهی و ایجاد امنیت ساکنان منطقه هستیم.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گرمسار با توجه به اهمیت عملیات آبخیزداری در بهبود وضعیت حوزه های آبخیز و عرصه های منابع طبیعی، بر تداوم انجام این گونه اقدامات در حوزه های آبخیز این شهرستان تاکیدکرد.

۴۶

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *