درخشش محمد صلاح در دربی لیورپول را پشت سر گذاشت

این همه چیزی بود که اورتون از آن می ترسید و لیورپول پس از بازگشت به استادیوم که در آن خطوط خطا اولین بار در فصل گذشته در دفاع از عنوان خود ظاهر شد. بازیکنان یورگن کلوپ دستورالعمل‌های او را تا حد کمال دنبال کردند و به جای انتقام، بر فوتبال برتر خود تمرکز کردند و یک پیروزی جامع در دربی به ثبت رساندند تا مشکلات رافائل بنیتز در گودیسون پارک عمیق‌تر شود.

لیورپول از خود پیشی گرفت. رقبای محلی و چهار گل عالی توسط جردن هندرسون، محمد صلاح، دو بار و دیوگو جوتا به ثمر رسید. دمارای گری اورتون را ارائه کرد امید غیرمنتظره ای بود اما آنها در هر بخش رتبه دوم را داشتند. هواداران لیورپول در مراحل پایانی شعار می دادند، “رافا در فرمان است.”، در حالی که روند بدون برد اورتون به هشت بازی رسید.

هواداران لیورپول قبل از شروع بازی شروع به فریاد زدن نام سرمربی سابق قهرمان لیگ قهرمانان خود کردند – اولین باری که نام بنیتز از زمان انتصاب او در گودیسون خوانده می شود – در حالی که آماده می شدند از بدبختی رقبای محلی خود لذت ببرند. دویست و سی و نهمین دربی مرسی ساید با تشویق ری کندی بزرگ لیورپول و کلیف مارشال، اولین بازیکن سیاه پوستی که برای اورتون بازی کرد، که هر دو در روزهای اخیر درگذشتند، تشویق شد. همچنین تشویق و تشویق ایستاده در دقیقه ۱۲ برای آوا وایت، دختر ۱۲ ساله ای که هفته گذشته در مرکز شهر لیورپول کشته شد. خوش‌بینی ۲۹۰۲ هوادار میهمان در جایگاه بولنز رود به‌طور شگفت‌انگیزی موجه بود. تیم کلوپ با سهولت مضحک از شکاف های خط هافبک اورتون و دفاع آشکار خانگی عبور کرد. این می توانست چهارمین بازی رویانی لیورپول باشد. اولین فرصت واضح لیورپول در ثانیه های ابتدایی و پس از اختلاط ارتباطی بین سیموس کلمن و جردن پیکفورد به ترنت الکساندر-آرنولد با اولین کرنر رسید. ژوئل ماتیپ توسط تیم اورتون که در تمام فصل با دستورالعمل‌های علامت‌گذاری منطقه‌ای بنیتز مشکل داشت، کاملاً بی‌تفاوت ماند.

صلاح، از همه افراد زمانی که پاس آزاد آندروس تاونسند، دیوگو جوتا را در خط مقدم قرار داد، فرصت بهتری را از دست داد. پاس عرضی جوتا، بهترین گلزن لیگ برتر را در مقابل دروازه پیدا کرد، اما صلاح که به جای ضربه سر خمیده، یک ضربه والی نامناسب را انتخاب کرد، روی اسکی رفت. او لحظاتی بعد با اولین شوت خود از مرکز سادیو مانه یک ضربه خوب از پیکفورد دریافت کرد، زیرا لیورپول همچنان به دلیل بارهای اضافی در سمت چپ خود پیشرفت می کرد.

۲۰px)
عکس: Jon Super/AP

در نهایت، به ناچار، لیورپول یک نقطه پایانی پیدا کرد، آن هم به نوعی. علیرغم همه برتری آشکار بازدیدکنندگان، آنها مرتباً با توزیع بی دقتی از میزبانانشان کمک می کردند. بازی باز پس از آن رسید که دمارای گری به خوبی شکست خورد و یک پاس بین حملات دو نفره اورتون از ریچارلیسون و سالومون روندون و مستقیما به اندی رابرتسون ارسال کرد. مدافع کناری لیورپول فوراً هجوم آورد، پاس‌هایی را با مانه رد و بدل کرد و یک پاس کوتاه از سمت چپ به سمت هندرسون ورودی به عقب کشید. کاپیتان بدن خود را باز کرد و یک تلاش دقیق و لذت بخش را دور دست راست پیکفورد و درست در داخل تیرک رد کرد.

جشن های تند او در مقابل انتهای خیابان گولدیس باعث شد که یکی باشد. احمقی که یک بطری پلاستیکی را به سمت جمعیت لیورپول پرتاب می کند. از دست رفت. دومین حمله لیورپول از یک حمله برق آسای دیگر پس از از دست دادن مالکیت اورتون ناشی شد، مقصر این بار بن گادفری در حالی که به هافبک مرکزی می دوید.

هندرسون یک توپ فوق العاده را دور لوکاس دیگن و داخل مسیر قرار داد. از صلاح، که از سمت راست روی دروازه پیکفورد پیش رفت و از زاویه‌ای بسته ضربه‌ای متهورانه بر روی دروازه‌بان انگلیس زد. بدترین ترس های اورتون در دربی در حال تحقق بود، اگرچه در موارد معدودی که گری یا ریچارلیسون در یک سوم پایانی فضا پیدا می کردند، بارقه های امید به آنها داده شد. تاونسند و گری به دلیل شیرجه زدن کارت زرد دریافت کردند، در حالی که آلن، دیگن و تیاگو همگی از داور پل تیرنی کارت زرد شدید دریافت کردند.

خشم قابل درک اورتونی ها از مشکلات ریشه ای باشگاه بود. با بنری که در انتهای خیابان گولادیس ظاهر شد، در حالی که لیورپول تسلط داشت خلاصه شد. شعار لاتین باشگاه «Nil Satis Nisi Optimum» نوشته شده بود: «هیچ چیز جز بهترین به اندازه کافی خوب نیست».

اما گودیسون وقتی گری تیم بنیتز را قبل از پایان نیمه به مسابقه بازگرداند، ناگهان امید داشت و چیزی برای عقب افتادن. ریچارلیسون با یک چرخش منظم از پاس آلن و ضربه زدن توپ به قلب خط دفاعی لیورپول، گل را ایجاد کرد. گری از آن عبور کرد و پایان خود را زیر آلیسون که در حال پیشروی بود به پایان رساند.

اورتون موفق شد شکاف هایی را که لیورپول در مراحل ابتدایی از آنها استفاده کرده بود، ببندد و قبل و بعد از آن بسیار بهتر سازماندهی شده بود. اعتصاب گری اما آنها چشم انداز خود را برای بهبودی با فهرستی از خطاها تضعیف کردند که سومین بار لیورپول را هدیه داد. تاونسند ابتدا یک کرنر ضعیف را به تیرک جلو زد، جایی که رابرتسون با ضربه سر به بیرون رفت. پس از آن گری، کولمن را با یک پاس بلند و ناخوشایند به عقب که کاپیتان اورتون به اشتباه در مسیر صلاح کنترل کرد، تحت فشار قرار داد.

هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن برای بازیکن ملی پوش مصری وجود داشت. در حالی که او از دایره مرکزی می‌دوید، با این حال کلمن را تا انتها نگه داشت، قبل از اینکه یک پایان خنک و بالینی فراتر از پیکفورد در حال پیشروی انجام داد. هنگامی که جوتا چهارمی را به سقف تور اورتون زد و توپ رابرتسون را در محوطه جریمه جمع کرد و آلن را به راحتی چرخاند، سرنخ بسیاری از هواداران خانگی بود که به سمت خروجی ها حرکت کنند و نام بنیتز دوباره خوانده شود. البته از بخش لیورپول.


منتشر شده

در

اخبار ورزشی, سایر ورزش ها

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *