داشتن آب شرب سالم ابتدایی ترین حقوق شهروندی است

 

داشتن آب شرب سالم ابتدایی ترین حقوق شهروندی است

 

ابراهیم انصاری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه برخی از شهروندان صومعه سرایی به ویژه در مناطق روستایی از نداشتن آب شرب سالم ناراضی بوده و گلایه‌هایی دارند، اظهار کرد: داشتن آب شرب سالم و بهداشتی یکی از ابتدایی‌ترین حقوق شهروندان محسوب می‌شود.
وی با بیان اینکه طی ارسال نامه‌ای از ادارات آب و فاضلاب شهری و روستایی و شبکه بهداشت درمان درخواست شده تا داشتن آب شرب بهداشتی سالم و سلامت شهروندان را تضمین کنند.
دادستان صومعه سرا با تأکید بر اینکه ادارات متولی باید برای تعمیر و نگهداری شبکه‌های آبرسانی اقدامات لازم را انجام دهند، گفت: در صورت فرسوده بودن لوله‌های آبرسانی و یا ایجاد آلودگی به هر دلیلی در طول شبکه دستگاه‌ها متولی باید در جهت رفع مشکل وارد عمل شوند.

 

 

 

وی تأکید کرد: دستگاه‌های مذکور باید برای کنترل سلامت آب شرب از خروجی تصفیه خانه‌ها تا منازل شهروندان و کنترل سلامت آب در آبگیرها و شناسایی عوامل مخاطره آمیز در سطح حوزه برای تأمین و بهبود کیفیت آب شرب سالم برای شهروندان اقدامات لازم صورت گیرد.

انصاری با اشاره به اینکه این موضوع حائز اهمیت است، ادامه داد: اداره بهداشت و درمان نیز به صورت مستمر نسبت به انجام نمونه برداری از آب شرب شهروندان در جهت کنترل آلودگی اقدام کنند.

وی گفت: با توجه به اینکه حفظ حقوق عمومی و اقامه دعوی لازم در این مورد با دادستان است این مرجع پس از انجام کارشناسی و شناسایی عاملین اقدام قانونی را انجام خواهد آورد.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *