خیرین سلامت ۳.۳ میلیارد تومان برای تهیه ملزومات پزشکی کمک کردند

به گزارش خبرنگار مهر, فرزام بیدارپور پیش از ظهر جمعه در جمع خبرنگاران استان کردستان، اظهار داشت: قدرت همه‌گیری ویروس کرونا نشان داد که در همه کشورهای دنیا چه توسعه یافته و چه کم‌ توسعه در همه سطوح مختلف یک ویروس تا چه اندازه می‌ تواند در نحوه زندگی مردم و سلامت آنها اثرگذار باشد.

وی با بیان اینکه انسان در هر گوشه این کره خاکی باید تفکر سلامت را داشته باشد, افزود: تک‌تک ما در کنترل بیماری کرونا نقش داریم و با رعایت اصول بهداشتی نه فقط به خود بلکه به سلامت دنیا کمک می‌کنیم.

معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه در کنترل و پیشگیری از کرونا ویروس همه در هر شغل، مقام و طبقه‌ای نقش جهانی دارد، ادامه داد: بی‌توجهی و غفلت یک نفر در یک منطقه می‌تواند در سراسر کره خاکی موثر و حادثه‌آفرین باشد.

بیدارپور با اشاره به اینکه مردم در مهار و کنترل این بیماری بازیگران اصلی هستند خطاب به شهروندان یادآور شد: با رعایت اصول بهداشتی و توجه به توصیه‌های ایمنی از جمله ماندن در خانه به سلامتی خود و همه مردم دنیا کمک کنید.

وی ضمن قدردانی از سمن‌های استان، به نقش چشمگیر سازمان‌های مردم‌نهاد در خصوص ارائه آموزش‌های لازم به مناطق مختلف اشاره کرد و بیان کرد: در این ایام با توجه به شیوع این ویروس، روزانه ۲۴۰ اکیپ متشکل از انجمن‌های مردمی و سازمان‌های مدنی مرتبط با گروه‌های سلامت با امکانات محدود در سنندج با همکاری ارگان‌های دولتی و مرکز بهداشت مردم را آموزش می‌دهند.

معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی کردستان توزیع بسته‌های بهداشتی در نقاط مختلف و بیشتر آلوده به منظور مقابله با ویروس کرونا و مراقبت از قشر آسیب‌پذیر جامعه توسط سمن‌ها را از دیگر اقدامات ارزنده سازمان‌های مردم‌ نهاد عنوان کرد و گفت: ارائه آموزش اصول بهداشتی و اطلاعات جامعی از طریق بلندگوی مساجد در راستای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا، نحوه‌ شستن دست‌ها، ضدعفونی کردن سطوح در این روزهای سخت از دیگر اهداف این سمن‌ها بوده است.

بیدارپور اظهار داشت: در این شرایط بحرانی با توجه به نیاز شدید بیمارستان‌ها و کادر درمان به اقلام بهداشتی و پزشکی، مجمع خیرین سلامت استان بالغ بر سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برای خرید ملزومات پزشکی به دانشگاه علوم پزشکی کردستان کمک کرده‌اند.

وی افزود: خیرین کردستانی باتوجه به امکانات محدود جهت بهبود بیماران بستری اقدامات ارزنده‌ای انجام دادند که این کار آنها شایسته قدردانی است.

معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی کردستان ادامه داد: برای سلامت کل جامعه جهانی از شهروندان تقاضا دارم در خانه بمانید تا از گسترش این بیماری جلوگیری و زنجیره آن قطع شود.


منتشر شده

در

کردستان

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *