خسارت ۵ میلیاردی کرونا به حوزه فرهنگی سیستان و بلوچستان

خسارت ۵ میلیاردی کرونا به حوزه فرهنگی سیستان و بلوچستان
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان، حسین مسگرانی داشت: تمامی خسارت‌های کرونا ویروس در حوزه‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای سیستان و بلوچستان توسط اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برآورد شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان افزود: طبق برآوردهای اولیه در پی شیوع بیماری کرونا بیش از ۵ میلیارد تومان خسارت وارده و عدم‌النفع به جامعه فرهنگی، هنری، رسانه‌ای، قرآنی و سایر صنوف فرهنگی استان وارد شده که برآورد این خسارت‌ها با توضیحات مرتبط به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال شد.
وی اضافه کرد: با توجه به ورود کرونا ویروس در کشور، کسب و کارهای صنوف فرهنگی و هنری مانند سینماها، آمفی‌تئاترها، کنسرت‌ها، کتاب فروشی‌ها، نگارخانه‌ها، چاپخانه‌ها، دفاتر رسانه‌ها و… از اول اسفندماه در استان دچار مشکل و یا تعطیل شده‌اند.
مسگرانی اظهار داشت: همزمان با این ایام و شرایط پیش آمده اطلاع‌رسانی به موقع در مورد بیمه بیکاری به تمامی اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه جهت ثبت‌نام در سامانه اداره کار، رفاه و تأمین اجتماعی از سوی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان انجام شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان وبلوچستان بیان کرد: براساس پیگیری‌هایی که انجام گرفت هنرمندان، نویسندگان، چاپخانه‌داران، صاحبان کانون‌های آگهی و تبلیغاتی، روزنامه‌نگاران، ناشران، انجمن‌های مختلف فرهنگی و هنری، مؤسسات قرآنی، مؤسسات فرهنگی، سینماها، اهالی تئاتر و تمامی صنوفی که به نحوی در تولید محصولات فرهنگی هنری نقش داشتند، در این شرایط متضرر شده‌اند.
وی ادامه داد: با توجه به شیوع بیماری کرونا آسیب‌های زیادی به برخی از هنرمندان بومی محلی که تنها راه معیشت و درآمدشان از اجرای برنامه‌های هنری و موسیقی محلی و آئینی بود وارد شده که بیش از ۱۵۰ نفر از ایشان به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و صندوق اعتباری هنر معرفی شده‌اند.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *