خسارت ۱۰ میلیارد تومانی کرونا به فرهنگ و هنر استان فارس

خسارت ۱۰ میلیارد تومانی کرونا به فرهنگ و هنر استان فارس

 

 

خسارت ۱۰ میلیارد تومانی کرونا به فرهنگ و هنر استان فارس

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، صابر سهرابی افزود: در ایام شیوع بیماری کرونا، ضرر و زیان وارد شده ناشی از تعطیلی کسب و کار بخش‌های مختلف هنری، سینمایی و فرهنگی استان فارس، بیش از ۱۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

وی تصریح کرد: پیش‌بینی و برآورد هزینه‌های ضرر و زیان احتمالی وارد شده بر این افراد، کسب و کار فرهنگی و هنری طبق بررسی‌های دقیق و جداول کاملاً کارشناسی شده جمع‌آوری و به مراکز و مراجع ذیربط کشوری و استانی برای اقدام‌های لازم ارسال شده، زیرا امکان جبران آن‌ها از طریق منابع استانی امکان‌پذیر نیست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، گفت: مجتمع‌ها و پردیس‌های هنری و سینمایی، استودیوی سینمایی، خانه مد و لباس (مزون) استودیوهای ضبط صدا، سالن‌های سینما و تئاتر، تماشاخانه‌ها، فروشگاه‌ها، بازارچه‌ها و حراجی‌های هنری، آموزشگاه‌های آزاد هنری و سینمایی، هنرستان آزاد، نگارخانه‌ها، کافه گالری‌ها، مؤسسه توزیع و پخش فیلم و مؤسسات تولید فیلم و فیلمسازی بیشترین میزان خسارات را دیده‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس افزود: با توجه به آمار مستند موجود بیمه‌شدگان هنرمند همه رشته‌های هنری در سال ۹۸ در مقایسه باسال ۹۷، ۵۲ درصد افزایش داشته است.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *